کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت وگو با پرسون:

بایدن متهم ردیف اول جنگ ائتلاف ضد یمن

شروع جنگ ائتلاف ضد یمن بر علیه ملت یمن توسط آمریکایی‌ها پشتیبانی شد و در آن زمان بایدن معاون اول بود بنابراین بایدن جز متهمین اصلی این پرونده محسوب می‌شود. در شرایط کنونی نیز که بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است هنوز طرح دقیق و قابل اعتمادی از جانب دولت جدید آمریکا برای غرب آسیا و منازعاتی که در این منطقه ایجاد کرده، ارائه نشده است و به نظر می‌رسد بایدن همان مسیر ترامپ را در پیش می گیرد.
تصویر بایدن متهم ردیف اول جنگ ائتلاف ضد یمن

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با سایت خبری پرسون، در خصوص حمایت بایدن از عربستان در جنگ یمن گفت: باید توجه داشته باشیم که شروع جنگ ائتلاف ضد یمن بر علیه ملت یمن توسط آمریکایی‌ها پشتیبانی شد و در آن زمان بایدن معاون اول بود بنابراین بایدن جز متهمین اصلی این پرونده محسوب می‌شود.

صدرالحسینی افزود: در شرایط کنونی نیز که بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است هنوز طرح دقیق و قابل اعتمادی از جانب دولت جدید آمریکا برای غرب آسیا و منازعاتی که در این منطقه ایجاد کرده، ارائه نشده است و به نظر می‌رسد بایدن همان مسیر ترامپ را در پیش می گیرد و هیچ تفاوتی به وجود نیامده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که سابقه دموکرات‌ها یک سابقه غیرشفاف است و از طرفی متخصص در امور مدنی، جنگ روانی و شناختی هستند به نظر می‌رسد پیام های متناقضی که در طول دو ماه گذشته از جانب بایدن و اطرافیانش مطرح شده به گونه‌ای برای خرید زمان است و این به نفع ملت‌های منطقه نخواهد بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: شعار همیشگی حزب دموکرات در آمریکا بحث حقوق بشر بوده و از آن‌جایی که در ۴ سال گذشته یک شفافیتی در رفتار آمریکایی‌ها توسط ترامپ ایجاد شد، برای این‌که بتوانند این شعار را مجدداً احیا کنند نیاز به زمان دارند.

سید رضا صدرالحسینی در پایان گفت: نکته مهم‌تر این است که بتوانند از طریق بیان موضوعاتی به نام حقوق بشر، گاو شیرده منطقه یعنی عربستان را بیش‌تر بدوشند چرا که عربستان در این حوزه دچار نقصان بسیار است و آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که از این نقاط ضعف بیش‌ترین بهره را ببرند.

279451

مطالب مرتبط