گذر امواج ناپایدار بارشی از آسمان استان آذربایجان‌غربی

امواج ناپایدار بارشی از روز پنجشنبه استان را فرا گرفته و بارش‌های پراکنده و توام با وزش باد شدید برای پایان هفته پیش بینی می‌شود.
تصویر گذر امواج ناپایدار بارشی از آسمان استان آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی و براساس نقشه‌های پیش یابی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، امواج ناپایدار بارشی از روز پنجشنبه استان را فرا گرفته و بارش‌های پراکنده و توام با وزش باد شدید برای پایان هفته پیش بینی می شود.

پیش‌بینی می‌شود دمای هوای آذربایجان‌غربی به میزان 6 تا هشت درجه افزایش یابد و امکان بازگشت دمای هوا استان به زیر صفر درجه بسیار کم است طی ۲ روز گذشته هوای استان آرام و بدون پدیده بوده و جز افزایش تدریجی دما و وزش ملایم باد پدیده ای گزارش نشده است.

در ۲۴ ساعت گذشته اغلب شهرهای استان دمای زیر صفر داشتند که شامل بیش از ۵۰ درصد از شهرها می‌شود و طی این مدت شهرستان تکاب سردترین شهر استان با دمای ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده و دمای مرکز استان هم بین منفی یک و مثبت ۱۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

خاطرنشان می‌شود آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی است عمده فعالیت اقتصادی استان بر پایه کشاورزی و دامداری است که پیش بینی‌های هواشناسی نقش مهمی در برنامه‌ریزی برای کشت داشت و برداشت محصول ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

279430

مطالب مرتبط