آغاز برداشت خوشه‌های طلایی در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از آغاز برداشت گندم از سطح ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی راسک در جنوب این استان خبر داد.

تصویر آغاز برداشت خوشه‌های طلایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهار داشت: در چند سال اخیر بدلیل شرایط اقلیمی؛ سیستان و بلوچستان آغازگر برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سطح کشور بوده است.
وی ادامه داد: در فصل زراعی جاری ۶٧ هزار و ٨١٠ هکتار از اراضی کشاورزی ٢٣شهرستان سیستان و بلوچستان به زیر کشت ارقام مختلف گندم پربازده رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: امسال یک هزارو ٢٠٠ تن گندم از ارقام افق، نارین، چمران ٢، سیوند و سیروان و ٢٠ هزار تن انواع کود شیمیایی پایه تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
وی افزود: همزمان با برداشت گندم خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید، با نرخ مصوب خرید وبه سیلوها حمل خواهد شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی راسک؛ برداشت گندم نیز در این شهرستان با چهار دستگاه کمباین بومی و میهمان آغاز و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
سعید نارویی افزود: هم‌اینک سه دستگاه کمباین در بخش پیشین شهرستان راسک مستقر شده‌ است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

منبع: ایرنا

279419