حسین رضا زاده وزنه بردار پیشکسوت کشورمان در گفت و گو با پرسون؛

می‌توان به کسب مدال خوشبین بود/ خطر برای حذف وزنه برداری از المپیک زیاد است

پیشکسوت وزنه برداری گفت: خوشبختانه بازیکن های خوبی داریم و جوانانمان خوب هستند ولی باید یک برنامه ریزی درستی شود تا این وزنه برداران بتوانند جا پای پیشکسوتان موفق این رشته بگذارند.
تصویر می‌توان به کسب مدال خوشبین بود/ خطر برای حذف وزنه برداری از المپیک زیاد است

حسین رضا زاده، پیشکسوت وزنه برداری کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پرسون درخصوص وضعیت این رشته در سالی که گذشت اظهار کرد: سالی که سپری شد فکر می‌کنم برای ورزش کل دنیا یک مقدار ویژه بود. چون بیماری کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و خوب ورزش کشورمان هم در شرایط سختی قرار گرفت. بچه‌های تیم ملی یا بچه‌های دیگر در شهرها و استان‌های خودشان از لحاظ تمرین‌ خیلی روزهای سختی را پشت سر گذاشتند که خوشبختانه رفته رفته دارد با رعایت پروتکل‌ها اردوهایمان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: سال پیش رو سال المپیک هم است و قطعا سال مهمی هم خواهد بود. من امیدوارم که حالا در رشته های مختلف که کسب سهمیه کردند و آنهایی که به المپیک اعزام می‌شوند بتوانند تا شروع المپیک تمرینات خوبی انجام دهند تا بتوانند در این رویداد بزرگ جهانی برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

رضا زاده با اشاره به اهمیت استعدادیابی در وزنه برداری اضافه کرد: وزنه برداری همیشه سهم مهمی در سبد مدال آوری کاروان ایران در مسابقات بین المللی دارد بنابراین باید در این رشته سرمایه گذاری شود چون رشته وزنه برداری یک رشته رکوردی است. البته این سرمایه گذاری در یکی دو سال جواب نمی‌دهد و باید از سنین نوجوانی سرمایه‌گذاری شود. الان هم خوشبختانه بازیکن های خوبی داریم و جوانانمان خوب هستند ولی باید یک برنامه ریزی درستی شود تا این وزنه برداران بتوانند جا پای پیشکسوتان موفق این رشته بگذارند.

دارنده مدال طلای المپیک به راه اندازی بخش بانوان در این رشته اشاره کرد و گفت: خوشحالم که بانوان هم این شرایط را دارند تا بتوانند این رشته فعالیت کنند. به نظر من استقبال خوبی می‌شود حالا زیرساخت‌هایش یک مقدار ضعیف است باید زیرساخت‌هایش قوی شود. از لحاظ امکانات و مربی هایی که است باید برای بانوان هم یک برنامه ریزی صورت بگیرد تا بتوانند در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک شاید بعدها بتوانند مدال خوبی برای کشورمان کسب نمایند.در بخش آقایان باید دو سهمیه بگیریم که نگرفته‌ایم. مسابقات کلمبیا هم حکم انتخابی المپیک ندارد و فقط رقابت‌های ازبکستان برگزار می‌شود. امیدوارم بتوانیم هر چه سریعتر بابت سهمیه خیال مان را راحت کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری در خصوص انتخابات فدراسیون جهانی و شانس ایران برای کسب کرسی در این دوره از انتخابات توضیح داد: پیگیر اخبار هستم. IOC از لحاظ برنامه‌های فدراسیون جهانی، دوپینگ و تغییر رئیس پیگیر اتفاقات است. وزنه‌برداری چندین سال در المپیک بوده است و امیدوارم با انتخاب هیات اجرایی خوب، مدیریت خوبی برای وزنه برداری جهان انجام شود.
رضازاده در پایان خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد حذف وزنه‌برداری از المپیک گفت: این تهدید قبلاً هم بود ولی برنامه‌ریزی شد تا این رشته در المپیک باقی بماند. با این حال خطر برای حذف از المپیک هنوز باقی است.

279303