نماینده مردم رشت در مجلس؛

اگر یک دولت چابک و جوان بر سر کار بود شعار جهش تولید عملی می‌شد

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: علت عدم تحقق جهش تولید وجود دولت تبل و کم کار در راس امور بود اگر یک دولت چابک و جوان بر سر کار بود قطع به یقین این شعار عملی می‌شد و فقط در حد یک شعار باقی نمی‌ماند.
تصویر اگر یک دولت چابک و جوان بر سر کار بود شعار جهش تولید عملی می‌شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که شعار سال ۹۹ تا چه حدی تحقق یافته است؟ اظهار کرد: شعار ابتدایی مقام معظم رهبری برای سال ۹۹ جهش تولید بود این را باید به صراحت گفت که این دولت نتوانست این شعار را تحقق کند.

وی ادامه داد: علت عدم تحقق جهش تولید وجود دولت تبل و کم کار در راس امور است اگر یک دولت چابک و جوان بر سر کار بود قطع به یقین این شعار عملی می‌شد و فقط در حد یک شعار باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: موضوع دوم در عدم تحقق شعار سال اهمیت ندادن به بخش خصوصی است یعنی اجازه داده نشد بخش خصوصی بتواند به راحتی به بخش تولید ورود کند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: همچنان این سد‌ها برای بخش خصوصی در بخش تولید وجود دارد و بخش خصوصی نمی‌تواند به صورت بی دغدغه دست به تولید بزند، زیرا حمایتی از این بخش از سوی دولت انجام نمی‌شود اگر بخواهیم تولید در این کشور رشد کند باید به بخش خصوصی اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه هر دولتی بر سر کار می‌آید بخش خصوصی را قربانی می‌کند، بیان کرد: موضوع بعدی برای رشد تولید در کشور این مورد است که هر سه قوه در بخش خصوصی دخالت نکنند، ولی متاسفانه این دخالت‌ها وجود دارد تا زمانی که این نگاه‌ها تغییر نکند همین موضوع رویه ادامه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید دولت از بخش تصدی گری حذف شود یعنی در بودجه امسال چند هزار میلیارد تومان بودجه دولت بود که سهم بخش خصوصی در بخش عمرانی بسیار اندک بود. معتقدم تا این نگاه‌ها و این بحث‌ها وجود داشته باشد همچنان دچار بحران در بخش اقتصادی هستیم.

کوچکی نژاد گفت: اگر دوباره شعار سال آینده از سوی مقام معظم رهبری مسئله اقتصادی باشد معتقدم که باید ایشان به هر سه قوه گوشزد کنند تا مسیر بخش خصوصی باز شود تا بخش خصوصی بتواند به راحتی نقش خود را در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه مجلس تلاش خود را انجام خواهد داد تا تولید در کشور رونق بگیرد، بیان کرد: اقدامات زیادی وجود دارد تا بتوانیم تولید را به مسیر اصلی خود باز گردانیم، ولی همچنان راه مسدود است مشکل بعدی از نظر بنده تورم قوانین است که نمی‌گذارد اقدامات سهل‌تر انجام شود.

منبع: دانشجو

279286

مطالب مرتبط