معاون استاندار:

کشف 9 هزار راس دام در سال گذشته، در مرزهای ایلام

معروف بسطامی گفت: این آمار کشفیات دام بسیار قابل توجه می باشد و باید در سال جاری با یک برنامه ریزی مدون و دقیق با قاچاق کالا و ارز مقابله کنیم.

تصویر کشف 9 هزار راس دام در سال گذشته، در مرزهای ایلام

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، معروف بسطامی؛ معاون استاندار ایلام ظهر امروز در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان ایلام، ابراز کرد: طبق آمار مراجع رسمی، میزان کشفیات قاچاق کالا و ارز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه هنگ مرزی برای خدمات مهم آن ها، اظهار کرد: هرچند که آمار کشفیات قاچاق کالا و ارز را افزایش داده‌ایم، اما همین افزایش آمار می تواند زنگ خطری باشد.

معاون استاندری ایلام در ادامه تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی، دامپزشکی و امور عشایری باید نسبت به پلاک کوبی و شماره گذاری دام های عشایر اقدام کنند.

وی افزود: پلاک گذاری تجهیزات و ادوات کشاورزی و پلاک کوبی احشام عشایری در مناطق مرزی بایستی در اسرع وقت توسط مراجع مربوطه، صورت پذیرد.

بسطامی با بیان اینکه در سال گذشته بر اساس آمار 9 هزار دام زنده در مناطق مرزی استان کشف شده است، عنوان داشت: این آمار بسیار قابل توجه می باشد و باید در سال جاری با یک برنامه ریزی مدون و دقیق با قاچاق کالا و ارز مقابله کنیم.

معاون امور سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در پایان با تاکید بر اینکه باید مجوز خروج مرغ از استان برای مرغ اضافی موجود در استان صادر شود، گفت: باید بر بازار نظارت های بیشتری صورت بگیرد و هیچ کس نتواند با معیشت مردم بازی کند.

نوروزی_استان ایلام

279187