افزایش ۱۳۰ درصدی تولید گندله در کارخانه فولاد سنگان

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خواف در استان خراسان رضوی اعلام کرد: تولید گندله سنگ آهن در این شرکت طی سال گذشته با ۱۳۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به سه میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۲۴ تن رسید.

تصویر افزایش ۱۳۰ درصدی تولید گندله در کارخانه فولاد سنگان

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، علی امرایی افزود: زیرساخت‌های معدنی در این کارخانه از ظرفیتهای بسیار برای تحقق شعار سال برخوردار است.

وی ادامه داد: شرکت فولاد سنگان در راستای جهش تولید از هیچ تلاشی دریغ نکرد و گامهای خوبی در این زمینه برداشت بطوریکه در اسفند ماه پارسال رکورد تولید ماهیانه گندله در این شرکت از ۴۰۱ هزار تن به ۴۱۰ هزار تن رسید.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: طرح کنسانتره سازی این شرکت نیز با ظرفیت پنج میلیون تن در سال طی سال گذشته به بهره برداری رسید و مجموع ظرفیت تولید کنسانتره کشور را از ۵۷ میلیون تن به ۶۲ میلیون تن افزایش داد.

وی افزود: قبل از این کنسانتره مورد نیاز شرکت فولاد سنگان از دیگر واحدهای تولیدی تامین می‌ شد که با راه‌اندازی خط تولید کنسانتره علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید واحد گندله‌سازی، بستر جهش تولید، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در منطقه نیز هموار شد.

سنگ آهن ماده اولیه تولید فولاد است که پس از تبدیل به کنسانتره و سپس گندله به فولاد تبدیل می‌شود.

گندله از کنسانتره سنگ آهن به صورت گلوله کردن و پختن تولید می‌شود و به عنوان ماده اولیه در کوره احیای مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

حدود هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحدهای گندله سازی و تولید کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مجتمع سنگ آهن در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

279086