فعالیت 800 بازرس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طول ماه مبارک رمضان

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸۰۰ بازرس در ۴۰۰ تیم نظارتی طی ماه مبارک رمضان در حوزه تحت پوشش این دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند.
تصویر فعالیت 800 بازرس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طول ماه مبارک  رمضان

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، محمد باباخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۰۰ بازرس در مشهد و ۵۰۰ نفر در شهرستان های تابعه هستند.
وی ادامه داد: نظارت‌های ویژه ماه مبارک رمضان از اول تا آخر این ماه مبارک و از ساعت ۸ تا ۲۲ است و در مناطقی مانند منطقه ثامن فعالیت ناظران تا ساعت ۲۴ است و اوج نظارت ناظران هم از سه ساعت قبل تا ۳ ساعت پس از افطار خواهد بود.
رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که بهبود وضعیت بحرانی کرونا در موج چهارم اوجگیری کرونا نیازمند مشارکت همگان است گفت: بهترین کار در ماه مبارک رمضان همچون دیگر ماه‌های سال در خانه ماندن است.
باباخانی افزود: مردم در ماه مبارک رمضان تا حد امکان وعده های غذایی را در منزل مصرف کنند و اگر هم می‌خواهند حلیم، شله و یا دیگر غذاها را برای وعده‌های غذایی سحر و افطار خریداری کنند به واحدهای مجاز مراجعه نمایند. همچنین هزینه برپایی دعوتی سحر و افطار را به نیازمندان اختصاص داده و از تشکیل جمع های حتی کوچک و خانوادگی پرهیز شود.
وی ادامه داد: مردم برای نذری‌های ماه مبارک رمضان بسته غذایی خشک را جایگزین غذای گرم کنند تا ضمن حفظ کامل نکات بهداشتی از ایجاد تجمع جهت دریافت غذای نذری جلوگیری شود.
رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از روز ۲۱ فروردین ماه امسال فعالیت مشاغل کدهای ۲، سه و چهار و برخی از مشاغل کد یک ممنوع اعلام شده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود همچنین فعالیت رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها، پیتزافروشی‌ها و اغذیه‌ها باید به‌صورت بیرون بر باشد و پذیرایی در این مکان‌ها ممنوع است.
باباخانی افزود: نظارت بر واحدهای صنفی و پاساژها با سازمان صنعت،معدن و تجارت است و در کنار این سازمان اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه هم فعال است.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
خدمات بهداشتی، درمانی، علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد به ۱۳ شهرستان دیگر خراسان رضوی ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا

282401