افزایش 10 درصدی شمار مبتلایان کرونا در استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: طی دو سه روز گذشته آمار مبتلایان کرونا در استان 10 درصد افزایش پیدا کرده است.
تصویر افزایش 10 درصدی شمار مبتلایان کرونا در استان کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" پیش از ظهر امروز هفتم فروردین ماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: با توجه به سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی، روند بیماری کرونا در استان کرمان که رو به کاهش بود، متوقف شده و طی دو سه روز گذشته آمارها 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در آزمایشات سرپایی، موارد مثبت بیماران نسبت به قبل بین 30 تا 50 درصد و در بستری ها تا 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

رشیدی نژاد تصریح کرد: افزایش موارد ابتلاء نشان می دهد آرام آرام شیوع بیماری در استان کرمان بیشتر می شود و هشدار می دهد آمادگی لازم را داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از استان های کشور روند افزایشی بیماری را دارند، گفت: به صورت محسوس روند افزایشی در کرمان هنوز مشخص نیست( به جز 10 درصد). ضمن اینکه مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان ثابت مانده و کنترل شده و دو سه ماه است که این روند را داریم و امیدواریم افزایشی در بستری و مرگ و میرها نداشته باشیم و نیاز است مراقبت ها و پروتکل ها را همچنان جدی بگیریم.

وی درباره واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: واکسن هایی که می آید با کد مشخص و جمعیتی که قرار است تزرق شود و با تعداد مشخص می آید و کمیته هماهنگی استانی به ریاست استاندار داریم که گزارش کار ارائه می شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: تاکنون 13 هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمده که هر واکسن دو دوز تزریق دارد و در واقع 6500 واکسن داشتیم که برای کادر بهداشت و درمان، بیماری های خاص، سرطانی ها، سالمندان، جانبازان و آخرین محموله تعدادی به پاکبانان اختصاص داده شده و براساس برنامه کشوری و نظارت استانی واکسن های دریافتی استان تزریق می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان با تاکید مجدد بر رعایت پروتکل های بهداشتی برا مقابله با کرونا گفت: رستوران ها پرخطرترین مکان ها در بحث شیوع ویروس کرونا و عامل خطر است.

279048