رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

165 تن مرغ در سطح کردستان توزیع شد/ سرمایه گذاری 10 میلیاردی در مرغداری های استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از 165 تن مرغ از کشتارگاه های سطح استان خارج و بین فروشگاه ها و مغازه های سطح استان توزیع شده است.

تصویر 165 تن مرغ در سطح کردستان توزیع شد/ سرمایه گذاری 10 میلیاردی در مرغداری های استان

محمدفرید سپری، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: آمارهای موجود نشان می دهد که میزان تولید گوشت مرغ در کردستان مازاد مصرف این استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در حال حاضر در مرغداری های سطح استان کردستان بیش از یک میلیون قطعه مرغ 45 روزه داریم که به تازگی وارد بازار مصرف می شوند.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سوی دیگر برای حمایت بیشتر از مرغداران سرمایه ای بالغ بر10 میلیارد تومان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: براساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار مرغداری هایی که نیمی از تولیدات خود را با قیمت مصوب در سطح بازار توزیع کنند می توانند مابقی تولیدات خود را به قیمت آزاد به استان های دیگر کشور صادر کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: طبق آمار روز گذشته یعنی سه شنبه بیش از 165 تن مرغ از کشتارگاه های سطح استان خارج و بین فروشگاه ها و مغازه های سطح استان توزیع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بر همین اساس ۱۱ تن در دهگلان، ۱۸ تن در دیواندره، ۱۲ تن بیجار و ۲۰ تن مرغ در سقز توزیع شده است و به همین نسبت نیز هم در دیگر شهرهای استان شاهد توزیع مرغ بوده ایم.

سپری در پایان سخنان خود قیمت مرغ توزیع شده در استان را ۲۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام کرد و گفت: مرغ از کشتارگاه تحویل همکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می شود لذا می طلبد نظارت درسطح عرضه هم انجام شود که از شبکه خارج نگردد.

شفیعی ـ استان کردستان

278728

مطالب مرتبط