افزایش بهره گیری از تکنولوژی در تولید محصولات کشاورزی گیلان

کامیاب طی گزارشی از عملکرد اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی گیلان در سال گذشته گفت: طبق پیش بینی در سال زراعی پیش رو شاهد افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون کشاورزی و نفوذ هر چه بیشتر تکنولوژی و مزایای آن در تولید محصولات کشاورزی هستیم.
تصویر افزایش بهره گیری از تکنولوژی در تولید محصولات کشاورزی گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، «حیدر کامیاب» طی گزارشی از عملکرد اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی استان گیلان در سال گذشته اظهارکرد: در سال ۱۳۹۹، از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی حدود یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به استان گیلان تخصیص یافت.

رییس اداره فناوری اداره مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: برابر هماهنگی انجام گرفته با مدیریت شعب بانک کشاورزی استان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها، تولید کنندگان و وارد کنندگان ماشین های کشاورزی، خصوصا ماشین های اختصاصی زراعت برنج، نمایندگی های فروش ماشین های کشاورزی در سطح استان، فراخوان و اطلاع رسانی به بهره برداران و متقاضیان خرید ماشین آلات، و.... موفق به جذب یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار معادل ۱۱۰ درصد اعتبار ابلاغی و جذب بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی از محل فوق الذکر شدیم.

وی تصریح کرد: حداقل ۲٠ درصد اعتبار جذب شده معادل ۲۲۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری به عنوان مشارکت متقاضیان جهت دریافت تسهیلات نیز در این حوزه انجام گرفته است.

کامیاب ادامه داد: از این رو جمع سرمایه گذاری خرید ماشین آلات در حوزه تسهیلات بانکی و سهم آورده معادل هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال می شود.

وی افزود: علاوه بر این بر اساس تخمین کارشناسی، ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نقدی معادل ۴۳۸ دستگاه ماشین الات مستقیما توسط بهره برداران انجام گرفته که جمع سرمایه گذاری های انجام گرفته در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۹۹ معادل هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال و جذب ۲ هزار و ۶۳۸ دستگاه ماشین آلات است.

کامیاب اذعان کرد: پیش بینی می شود با این میزان سرمایه گذاری و جذب ماشین الات و تجهیزات کشاورزی در سال زراعی پیش رو شاهد افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون کشاورزی و نفوذ هر چه بیشتر تکنولوژی و مزایای آن در تولید محصولات کشاورزی باشیم.

منبع: شبستان

278939