راه اندازی سامانه اتوماسیون پیش بیمارستانی در خمین‌

سامانه اتوماسیون عملیاتی آسایار اواخر هفته جاری به منظور ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات، در اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی خمین راه اندازی شد.

تصویر راه اندازی سامانه اتوماسیون پیش بیمارستانی در خمین‌

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین امروز، جمعه افزود: این سامانه به صورت برخط است و سبب کاهش زمان رسیدگی به گیرندگان خدمات اورژانس می شود.

مجتبی دیده دار گفت: این سامانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال راه اندازی شده و برای چهار پرستار فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین هدف از راه‌اندازی سامانه اتوماسیون مرکز ارتباطات اورژانس را تسهیل فرآیند عملیات، نظارت و گزارش‌گیری دقیق و به موقع عنوان کرد.
دکتر دیده‌دار گفت: ارائه آمار دقیق از فرآیند ماموریت از لحظه برقراری تماس مددجو تا پایان ماموریت، مدیریت بهتر ناوگان آمبولانس‌ها با استفاده از جی پی اس در مواقع بحرانی و کمک در بهبود توزیع پایگاه‌ها براساس پراکندگی جمعیت از مزایای سامانه آسایار است.

نرم افزار آسایار با استفاده از بستر اینترنتی و زیرساخت‌های متناسب با آن به منظور سهولت و سرعت در ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با بهره‌گیری از آن فُرم‌های کاغذی حذف و فعالیت‌های اورژانس به صورت الکترونیک ثبت و نگه‌داری می شود.

مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان خمین با ۳۴ نیروی عملیاتی دارای یک واحد اپراتوری، یک پایگاه شهری، سه پایگاه جاده‌ای و چهار دستگاه آمبولانس است.

چندی پیش نیز اورژانس پیش بیمارستانی خمین به چهار دستگاه تله مدیسین به منظور گرفتن نوار قلب بر بالین بیمار در ماموریت‌ها و ارسال لحظه‌ای به سازمان اورژانس کشور و مشاهده نوار قلب از سوی متخصصان قلب مقیم در سازمان اورژانس کشور مجهز شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.

278934