امام جمعه زرندیه:

فراهم کردن بستر تولید بر پایه فناوری داخلی از وظایف مسئولان است

امام جمعه زرندیه گفت: فرهنگ‌سازی و فراهم کردن بستر تولید بر پایه فناوری داخلی از وظایف مسئولان است که در راستای تحقق شعار سال باید در اولویت قرار گیرد.

تصویر فراهم کردن بستر تولید بر پایه فناوری داخلی از وظایف مسئولان است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، حجت الاسلام حسین ابراهیمی روز پنجشنبه افزود: مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که مباحث اقتصادی را اشعار سال قرار می دهند و امسال شعار «تولید؛ پشتیبانی؛ مانع زدایی» را انتخاب کردند.

وی بیان کرد: در سال گذشته که جهش تولید نام داشت، موفقیت‌های چشمگیری در راستای تحقق این مسأله در حوزه تولید داخلی کشور داشتیم و امسال هم لازم است که در راستای برطرف کردن موانع و پشتیبانی از تولید گام‌های اساسی برداشته شود.

امام جمعه زرندیه عنوان کرد: جنگ نابرابر اقتصادی و بیش از چهل سال تحریم اقتصادی کشور را دچار خسارت‌های مادی فراوانی کرد اما با حرکت صحیح مسئولان و ملت با اطاعت از مقام معظم رهبری تحریم‌ها به فرصتی برای ترمیم، تقویت و توسعه اقتصاد به ویژه در چند سال اخیر شد.

ابراهیمی ادامه داد: امروزه تولید به عنوان مهمترین عامل پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف در صدر توجه قرار دارد و ما هم باید با تقویت این حوزه، کشور را در تامین نیازها و همچنین اشتغال جوانان همراهی کنیم.

به گفته او، بخش‌های تولیدی نباید صرفا تبدیل به واردات فناوری و مونتاژ شود بلکه حتما باید با فن آوری ایرانی از طریق شرکت‌های دانش بنیان «تولید از صفر تا صد» را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه زرندیه عنوان کرد: وظیفه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی کمک به صنعت و تولید کشور در بخش پشتیبانی همه جانبه و هم در رفع موانع تولید است.

به گفته او، در زرندیه که یکی از شهرستان‌های پیشرو در صنعت استان مرکزی است، بیش از ۳۰۰ شرکت و کارخانه صنعتی بخش مهمی از تولیدات مورد نیاز استان مرکزی و کشور را تامین می کنند.

ابراهیمی گفت: مسئولان شهرستان اعم از امام جمعه، فرماندار، ادارات مختلف درگیر در حوزه های تولید و صنعت از قبیل اداره کار، تامین اجتماعی، بهداشت و درمان، محیط زیست، دادگستری، سپاه و نیروی انتظامی و اداره صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی کامل با مدیران صنایع زمینه مناسب تولید ملی بر پایه فن آوری داخلی را فراهم سازند.

وی افزود: اگر ظرفیت نهاد امامت جمعه و ائمه جماعات در مسیر تقویت و توسعه تولید قرار بگیرد قطعا بخش مهمی از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر پشتیبانی تولید و حتی رفع موانع تولید محقق خواهد شد.

به گفته امام جمعه زرندیه، شاخص های مانند تولید بدون نقص و با کیفیت بالا، اهمیت دادن به حقوق مصرف کنندگان، دوری از اسراف و هدر دادن منابع، مقدس پنداری مصرف تولیدات داخلی، توجه به حق و حقوق کارگران و درآمد حلال با کار مفید در کمک به ارتقای صنعت و تولید نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در راستای تحقق شعار سال، جلسه هماهنگی ائمه جماعات در همین رابطه، ارتباط مستمر با صنایع و شرکت های تولیدی و پیگیری مشکلات و معضلات تولید از برنامه های مدنظر برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها در شهرستان زرندیه است.

شهرستان زرندیه یکی از کانون های تولیدات صنعتی استان مرکزی با بهره منابع از ۳۲۰ کارخانه و اشتغال حدود ۱۸ هزار نیروی کار است.

278835