مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد:

بهره برداری از ۵۱۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در سال گذشته

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۵۱۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در راستای محرومیت زدایی پارسال در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

تصویر بهره برداری از ۵۱۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در سال گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، امید محترمی روز پنجشنبه افزود: مجموع طرح های هدفگذاری شده عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان مرکزی در سال گذشته ۶۵۰ مورد بود که با مشارکت برخی دستگاه های دولتی به بهرداری رسید.

وی ادامه داد: ساخت مسکن محرومان، طرح آبرسانی، کانال انتقال آب، استخر ذخیره آب کشاورزی، ایجاد پل و جاده روستایی، ساخت مسجد و حسینیه از مهمترین طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در سال گذشته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: هدایت و پشتیبانی افراد در قالب گروه‌های جهادی از مهمترین برنامه‌های جاری این نهاد انقلابی است که در این راستا تاکنون بیش از یک هزار و ۱۵۰ گروه جهادی در استان سازماندهی شده و در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، پزشکی، خدماتی، کشاورزی، درمانی، صنعتی و ارایه خدمت دارند.

محترمی بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی در لبیک به فرمان معظم‌له اقدامات مختلفی را در دستور کار دارد که مهمترین آن‌ها تشکیل ۵۵۰ صندوق اشتغال‌زایی بر پایه مردم‌محوری و مسجدمحوری است.

وی اظهار داشت: محور فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کمک به دولت که با پشتیبانی و ظرفیت‌های مردمی در راستای تقویت تولید در کنار بازاریابی، برندسازی و آموزش است و در این راستا با فعالیت در عرصه پرورش ماهی، مرغ، شترمرغ، دام، بوقلمون، کشت گیاهان دارویی، زعفران، باغات داربستی انگور، زنبورعسل توانسته بیش از ۷۵۰ فرصت شغلی در سال گذشته برای استان ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته بسیج سازندگی به طور تمام قد به میدان آمد و تولید و توزیع پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک بهداشتی و ۲۴۵ هزار بسته کمک مومنانه برای نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا از جمله اقداماتی است که همچنان نیز ادامه دارد.

بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده است.

278776