بمناسبت روز جهانی هواشناسی استاندار گیلان تاکید کرد؛

شبکه ایستگاههای هواشناسی استان تقویت شود

استاندار گیلان تقویت و توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: به هر میزان استفاده از تجهیزات روزآمد و فنآورانه بیشتر باشد، توانمندی ما در پیش‌بینی دقیق شرایط جوی، فزونی می‌یابد.
تصویر شبکه ایستگاههای هواشناسی استان تقویت شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، دکتر ارسلان زارع به مناسبت روز جهانی هواشناسی، از اداره کل هواشناسی استان بازدید کرد و فرا رسیدن سال جدید و همچنین این روز را تبریک گفت.

وی بخش های مختلف ازجمله اداره پیش بینی، سیستم های مانیتورینگ هواشناسی و ایستگاه های پایش هواشناسی را مورد بازدید قرار داد.

دکتر زارع در جریان این بازدید با اشاره به نقش مهم هواشناسی در زندگی مردم، تأسیس سازمان هواشناسی در کشورمان در فاصله اندکی با پایه گذاری نهاد بین المللی آن را نشان از اهمیت بخشی به موضوع هواشناسی خواند و گفت: در علوم جغرافیایی، دانشمندان اسلامی در دنیا سرآمد بوده اند و در دوره معاصر نیز استادان بنامی در این حوزه فعالیت داشته و اقدامات بزرگی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه مردم به گزارش های هواشناسی اهمیت می دهند، ادامه داد: در استان هایی همچون گیلان با شرایط اقلیمی متفاوت، داده های بهنگام و صحیح هواشناسی، نقشی مهم دارد.

استاندار گیلان با یادآوری شعار سال۲۰۲۱ به مناسبت روز جهانی هواشناسی تحت عنوان «اقیانوس، وضع هوا و اقلیم ما» گفت: موقعیت جغرافیایی گیلان، وجود بنادر فعال و انجام سفرهای دریایی؛ عنوان امسال روز جهانی هواشناسی را برای ما دارای اهمیت بیشتری می کند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان هواشناسی ساختارمند شد، اضافه کرد: لازم است از نظر تجهیزات و امکانات نیز این سازمان، متناسب با شرایط و بهره مند از فنآوری‌های روز باشد.

دکتر زارع تقویت و توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی استان، تکمیل شبکه ایستگاه‌های باران‌سنجی خودکار و نیز تجهیز ایستگاه‌های استان به برف‌سنج خودکار را مورد تأکید قرار داد و گفت: به هر میزان بتوانیم از تجهیزات روزآمد بیشتر استفاده کنیم؛ توانمندی ما در پیش بینی دقیق شرایط جوی، فزونی می یابد.

دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده بویژه راه اندازی ایستگاه های جدید، تجهیز آنها و تبدیل ایستگاه های سنتی به خودکار ارائه کرد.

278706