استقلال در سالی که گذشت؛

آشفته بازاری به نام استقلال! وقتی ترمز آبی‌ها کشیده شد

تیم فوتبال استقلال در سالی که گذشت روزهای خوبی را سپری نکرد طوری که هم باشگاه و هم هواداران ۹۹ پرچالشی را تجربه کردند.
تصویر آشفته بازاری به نام استقلال! وقتی ترمز آبی‌ها کشیده شد

به گزارش سایت خبری پرسون، استقلال در سال 1399 سال موفقی را پشت سرنگذاشت و این باشگاه و هوادارانش با چالش های متعدد و سختی دست به گریبان بودند، به طوری که به نظر می رسید حواشی موجود تاثیرات مستقیمی را روی شرایط فنی این تیم گذاشته بود و خیلی ها بر این باور بودند دغدغه های مالی و مدیریتی و حواشی به وجود آمده برای این تیم، ترمز آبی ها را برای موفقیت در مستطیل کشیده بود.

آبی های تهرانی سال 99 را تحت تاثیر جدایی مربی ایتالیایی خود آغاز کردند و این موضع چالش ویژه ای را برای مدیران استقلال ایجاد کرده بود. در شرایطی که هواداران استقلال بر خواسته خود مبنی بر بازگشت استراماچونی پافشاری زیادی داشتند ولی شرایط و اوضاع برای بازگشت مرد ایتالیایی آبی ها مسیر نبود.

پس از ناکامی در لیگ و متعاقب آن شکست در فینال جام حذفی برخی داستان های مدیریتی برای استقلال دست به دست هم داد تا ادامه همکاری فرهاد مجیدی با استقلال وجود نداشته باشد و استقلال بدون سرمربی و انواع و اقسام مشکلات داخلی به پیشواز لیگ بیستم برود. ستاره ها رفتند! یکی از مهمترین معضلات و مشکلاتی که استقلال در سال 1399 با آن روبرو بود جدایی ستاره هایی از ترکیب اصلی آبی ها از جمع استقلالی ها بود. استقلال در حالی در آستانه شروع لیگ قرار گرفت که روزبه چشمی و علی کریمی را از دست داد تا باتوجه به شرایط دیگر حاکم بر باشگاه استقلال، این شرایط برای هواداران آبی ها غیرقابل تحمل شود!

در شرایطی که نفرات و گزینه های مختلفی برای حضور در راس کادرفنی استقلال معرفی شد در نهایت گزینه عجیب و دور از انتظاری به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد و آن کسی نبود جز محمود فکری، کاپیتان سابق و کهنه کار استقلال! انتخاب و معرفی فکری برای استقلالی ها چندان بدون دردسر نبود. دلخوری نساج ها از فکری و مسوولان باشگاه استقلال به خاطر هوایی کردن سرمربی شان باعث تنش هایی بین 2 باشگاه ایجاد شود اما در نهایت مسوولان نساجی با این واقعیت تلخ کنار آمدند و به نوعی بیخیال پی گیری این ماجرا شدند.

در فاصله 2 هفته مانده تا شروع لیگ محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد تا سکان آبی ترین تیم ایران را برعهده بگیرد. این در حالی بود که نفرات جدید بدون نظر و تایید محمود فکری جذب شدند. در ادامه و در حالی که زمان کوتاهی از انتصاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال نگذشته بود، شاهد تغییرات مدیریتی در استقلال بودیم و بدین ترتیب احمد سعاتمند جای خود را به احمد مددی سپرد تا داستان تغییرات مدیریتی تکراری در این باشگاه برای این سال هم اتفاق بیفتد.

استقلال در اولین هفته های حضور فکری به عنوان سرمربی استقلال، یکی از پرنوسان ترین فصل های خود را آغاز کرد و در نتیجه گیری نمودار سینوسی را شکل داد. این در حالی است که در مقطعی این تیم به صدر جدول هم رسید اما در حالی که حرف و حدیث ها و شایعات عجیب و زیادی در خصوص برخی شیطنت ها از اردوی آبی ها به گوش می رسید، شکست خارج از خانه آبی ها در برابر سپاهان صدر را از تیم گرفت تا این اتفاق شرایط استقلالی ها را بغرنج کند!

در حالی که بارها مدیران استقلال رای به ابقا و حمایت از محمود فکری می دادند در اتفاقی جالب توجه استعفایی که به نظر می رسید استعفای نمایشی بود، فکری به صورت رسمی از استقلال جدا شد و جای خود را به فرهاد مجیدی داد تا 7 معروف استقلال در روزهای پایانی سال 1399 بازگشت دوباره ای را به جمع آبی های پایتخت داشته باشد.

278688