بیگی نژاد در گفت‌و‌گو با پرسون؛

کسری بودجه، مانعی برای افزایش یارانه ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: طرح مجلس در خصوص ارائه بن کارت برای تأمین کالاهای اساسی محقق نشد؛ اما دولت با یارانه معیشتی کرونا به برخی خانواده‌ها کمک کرد.
تصویر کسری بودجه، مانعی برای افزایش یارانه ها

با تشدید تورم در کشور، بحث افزایش یارانه‌ها و یا اختصاص بن کارت برای خرید کالاهای اساسی به 60 میلیون نفر، در مجلس شورای اسلامی مطرح بود؛ اما این طرح عملی نشد. در این رابطه خبرنگار اقتصادی پرسون، گفت‌و‌گویی با هادی بیگی نژاد، نماینده مجلس داشته که به شرح ذیل است.

هادی بیگی نژاد با بیان این که طرح مد نظر نمایندگان مجلس در بودجه لحاظ شده، گفت: مجلس برنامه کمک به خانواده‌ها از اقشار مختلف را که شامل جمعیت 60 میلیونی بود را داشت. اما دولت این برنامه را اجرا نکرد و با تغییراتی در این طرح، یارانه ای را برای برخی خانوار تا ایام ماه رمضان در نظرگرفت.

وی افزود: دولت در جهت کمک به اقشار ضعیف، آب، برق و گاز را برای خانوارهای محروم و کم مصرف رایگان کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مجلس تمایل به اختصاص یارانه بیشتر به مردم را دارد؛ اما باید برای این کار، اعتبار و پول وجود داشته باشد. با وجود کسری بودجه و کمبود منابع، افزایش یارانه‌ها امکان‌پذیر نیست.

بیگی نژاد تصریح کرد: مجلس به دنبال افزایش درآمدهای پایدار است تا به درآمدهای کشور اضافه شود. این طرح در مراحل اولیه است و به زمان بیشتری برای تحقق احتیاج دارد.

278679