نوروز در بند کرونا/با عادی انگاری کرونا ویروس جهش یافته را مهمان خانه‌هایمان نکنیم

با افزایش روزانه آمار مبتلایان و بستری‌های بیماران کرونا در آذربایجان‌غربی طی روزهای اخیر زنگ آغاز موج جدید این بیماری به صدا در آمد و احتمال فوران کرونای انگلیسی در استان وجود دارد و تنها چاره کار، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است که می‌تواند از وقوع یک فاجعه و موج جدید جلوگیری کند.
تصویر نوروز در بند کرونا/با عادی انگاری کرونا ویروس جهش یافته را مهمان خانه‌هایمان نکنیم

به گزارش پرسون از آذربایجان‌غربی، بیش از یک سال است از شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان‌غربی می‌گذرد، شیوع این بیماری منحوس باعث ایجاد محدودیت‌های زیادی در زندگی افراد جامعه شد که این بیماری صدمات مالی و جانی بسیاری را بر سطح جامعه تحمیل کرده است.
با توجه به این که واکسن این بیماری کشف شده است و به مرور در کشور به افراد تزریق می‌شود اما در حال حاضر این بیماری به طور کامل تحت کنترل در نیامده است و طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا و کارشناسان تنها راه مقابله با این بیماری منحوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.
خاطرنشان می‌شود نوروز سال 1399 که مصادف شد با شیوع بیماری کرونا طبق آداب و رسوم ما ایرانیان برگزار نشد و افراد در قرنطینگی خانگی عید نوروز را سپری کردند و طی این ایام مسافرت و دید و بازدید انجام نشد و امسال نیز همچون سال گذشته درگیر این بیماری هستیم و در حال حاضر شیوع این بیماری فرو کش نکرده است و علاوه بر بحران کرونا ویروس جهش یافته انگلیسی معضلات شیوع بیماری را دو چندان کرده که میزان همه گیری و مرگ و میر این ویروس بیش از کووید 19 می‌باشد.
از سوی دیگر، آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیش از پیش افزایش یافته و با شیوع کرونای انگلیسی مسئولین خواستار این موضوع هستند که مردم در خانه‌های خود بمانند و از خرید و سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند اما با این وضع در استان آذربایجان‌غربی شاهد شلوغی بازارها و خرید افراد برای عید نوروز بودیم که نگرانی برای شیوع بیماری را افزایش داده است.
شایان ذکر است محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، تا حدودی از اتفاق فاجعه جلوگیری می‌کند، اما در این میان نیاز است مردم نیز با عمل خود شانه به شانه مسئولین مقابله با کرونا برای قطع زنجیره انتقال ویروس همراهی کنند و تا حد ممکن از حضور در اجتماع و مسافرت و دید و بازدید نوروزی اجتناب کنند تا شیوع این بیماری تا حدودی کنترل شود.
به صراحت می‌توان بیان کرد یکی از مهم ترین دلایل و عامل ایجاد موج‌های جدید کرونا رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و ساده انگاری توسط مردم بوده و نسخه واحد برای شکست کرونا در سطح استان قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است و در این میان، نوروز تهدیدی برای اتصال دوباره این زنجیره محسوب می‌شود که باید مراقب بود بیخوابی‌ها و دوری از خانواده و تلاش‌های انجام شده توسط کادر درمان در راستای کنترل بیماری بی‌اثر نشود.
باید توجه داشت با عادی انگاری این بیماری صدمات جبران ناپذیری بر جامعه وارد می‌شود در این راستا کاهش استفاده از ماسک، حضور در تجمعات تعداد ابتلایان به بیماری را افزایش می‌دهد و طبق اعلام سخنگوی ستاد ملی کرونا، شهرستان ارومیه در آستانه قرمز شدن قرار دارد .
شایان ذکر است روند بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی و به خصوص در ارومیه و نقده کماکان صعودی بوده و امکان قرمز شدن طی روزهای آتی وجود دارد و انتظار می رود با توجه به تعطیلات نوروزی خانواده‌ها و همشهریان در این ایام از رفت و آمد، دید و بازدیدها و دورهمی‌ها، جدا خودداری کنند و با رعایت دستورالعمل‌ها حافظ جان عزیزانشان باشند و با عادی انگاری کرونا ویروس جهش یافته را مهمان خانه‌ها نکنند.
رقیه وکیلی
انتهای پیام/

278648

مطالب مرتبط