خدمات رسانی ۴۳ پایگاه و شعبه امدادی جمعیت هلال احمر گیلان در نوروز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از خدمات رسانی به هموطنان در ۴۳ پایگاه و شعبه امدادی جمعیت هلال احمر گیلان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
تصویر خدمات رسانی ۴۳ پایگاه و شعبه امدادی جمعیت هلال احمر گیلان در نوروز

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، «سیاوش غلامی» امروز(دوشنبه، ۲ فروردین) در جمع خبرنگاران در پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر با تبریک عید نوروز به آغاز طرح کنترل کرونا در پایانه مرزی این شهرستان، اظهارکرد: طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا عادی شدن وضعیت ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۲۲ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در اجرای این طرح همکاری دارند، افزود: طرح کنترل کرونا در پایانه مرزی آستارا با مشارکت نیروهای بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و پایانه مرزی شهرستان آستارا اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با همکاری نیروهای شبکه بهداشت و درمان نسبت به انجام تست کرونا از افرادی که از پایانه مرزی وارد کشور می شوند، اقدام می کنند.

غلامی گفت: در اجرای طرح کنترل مبادی مرزی در مرز آستارا محلی برای قرنطینه افراد در صورت مثبت شدن تست کرونا آنان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی به جهت رفاه حال مسافران و هموطنان ۲۷ پایگاه و پست امدادی و ۱۶ شعبه امدادی به صورت ۲۴ ساعته به هموطنان خدمات ارائه می دهند، اظهارکرد: تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر آماده پاسخگویی به هموطنان و هم استانی ها است.

وی با بیان اینکه در این پایگاه ها و شعب امدادی ۲۰۰ نفر از همکاران، امدادگران و نجاتگران روزانه مشغول به فعالیت هستند، گفت: همچنین یک بالگرد نیز به صورت دائم در استان مستقر است و اگر خدایی نکرده حادثه ای در استان رخ دهد، امداد رسانی می کند.

غلامی با اشاره به اینکه بیشترین حادثه ها در گیلان از نوع ترافیکی و جاده ای است، خاطرنشان کرد: هموطنان هنگام رانندگی با دقت رانندگی کرده و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و قبل از حرکت خودروهای خود را کنترل تا دچار مشکل نشوند.

منبع: شبستان

278552

مطالب مرتبط