دلایل اصلاح قیمت بیت کوین

یادداشت/برای بررسی دلایل اصلاح قیمت بیت کوین در روزهای قبل، بهتر است روند قیمت بیت کوین در سال های گذشته مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود چنین اصلاحاتی در روند رو به رشد بیت کوین، غیر عادی است یا از الگویی عادی پیروی می کند.
تصویر دلایل اصلاح قیمت بیت کوین

سایت خبری پرسون_ سال ۲۰۱۷ برای رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت خود که حدود ۱۹۶۰۰ دلار بود، بارها و بارها شاهد اصلاح قیمت بیت کوین بودیم و این اصلاح در مقاطعی، حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد از قیمت بیت کوین را کاهش داد.

این فراز و نشیب ها قسمتی از روند سالم یک کوین را در بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهد و زمانی می توان به آن بعنوان یک حرکت خارج از عرف نگاه کرد که این اصلاح، اعداد خیلی بزرگتری به ما نشان دهد.

به طور منطقی و طبیعی بعد از هر رالی صعودی بیت کوین، باید اصلاحی صورت بگیرد و بعد از یک دوره استراحت و کف سازی، بیت کوین دوباره روند صعودی در پیش بگیرد‌.

بنابراین اصلاحات مقطعی در روند قیمت بیت کوین، نه تنها طبیعی است؛ بلکه لازمه رشد منطقی قیمت بیت کوین خواهد بود.

این اصلاحات می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است در نقطه ای، ماینرها شرایط را برای فروش مطلوب ارزیابی کرده و اقدام به عرضه در حجم بالا کنند و این عرضه ها، منجر به شکل گیری موج ریزش اولیه شده و سرمایه گذاران هم با مشاهده این موج ریزشی، ترغیب به فروش شوند و این عوامل، موجب کاهش قیمت بیت کوین شود. گاهی اوقات هم برخی خبرها باعث اصلاح قیمت ها می شود. معتقدم اصلاح اخیر قیمت بیت کوین، تحت تاثیر هر دو عامل (عرضه ماینرها و اخبار) بود.

اظهار نظر ایلان ماسک و عرضه ماینرها، روند اصلاحی بیت کوین را تشدید کرد. ولی در نهایت، معمولا بعد از یک اصلاح تقریبا ۳۰ درصدی، بازار مجددا خود را بازیابی کرده و برای ادامه حرکت آماده خواهد شد. فعلا با قله بیت کوین، فاصله زیادی داریم و از منظر تحلیلی، بیت کوین پتانسیل رشد تا محدوده ۱۴۰ هزار دلاری را دارد. در آن محدوده، باید نگران باشیم که شاید اصلاح قیمت بیت کوین، روند ریزشی بلندمدتی به همراه داشته باشد و اگر در آن روند نزولی، معاملات ایمنی نداشته باشیم، ممکن است متضرر شده و بخشی از دارایی خود را از دست بدهیم.

ولی در محدوده قیمت های کنونی بیت کوین، جایی برای نگرانی نخواهد بود. بیت کوین میتواند در این مقطع خود را در کانال ۵۰ هزار دلاری تثبیت کرده و سپس آماده دستیابی به اهداف بالای ۶۰ هزار دلار شود.

محمد میرزایی/کارشناس اقتصادی و تحلیلگر حوزه ارزهای دیجیتال

278524