5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

طی روزهای گذشته بیت کوین (BTC) در نزدیکی سطح 60000 دلار با مقاومت سختی مواجه بوده است. این امر نشان می دهد که فعالان بازار در این سطوح بیشتر محتاط هستند و احتمالاً برای افزایش قیمت و شروع مرحله بعدی روند صعودی این ارز یک محرک مثبت مورد نیاز می باشد.

تصویر 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از تحولاتی که می تواند برای بیت کوین سیگنالی صعودی باشد این است که برزیل نیز با دنبال کردن رویکرد اخیر کانادا، برای راه اندازی یک صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) چراغ سبز نشان داده است. پیش بینی می شود این ETF که توسط QR Asset Management مدیریت خواهد شد، در سه ماهه دوم سال 2021 عملیاتی شود.

راه اندازی صندوق های قابل معامله بیت کوین توسط کشورهای مختلف، احتمالاً کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را برای تایید یک ETF بیت کوین تحت فشار قرار می دهد، زیرا در غیراینصورت، ممکن است سرمایه گذاران سازمانی از گزینه های موجود در کشورهای همسایه استفاده کنند.

به نظر می رسد بیت کوین قبل از شروع حرکت بعدی خود، در یک فاز تحکیم چند روزه قرار گرفته است. اما در همین زمان، چندین ارز رمزپایه دیگر وجود دارد که در یک روند صعودی قرار دارند و احتمالاً همچنان به حرکت در این روند ادامه می دهند. به همین جهت در ادامه این مطلب به بررسی نمودارهای قیمت این 5 ارز برتر بازار خواهیم پرداخت.

BTC/USD

بیت کوین در روند صعودی قرار دارد و گاوها همچنان با کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (55282 دلار) به خرید این ارز ادامه می دهند. دم بلند روی کندل دیروز نیز موید این حقیقت است که گاوها از ریزش قیمت برای انباشت بیت کوین استفاده می کنند.

چارت1 بیتکوین 3 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به بالای مقاومت های 60000 تا 61825 دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، جفت ارز BTC/USD می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند و احتمالاً این بار به مرز 72112 دلار برسد.

احتمال دیگر این است که قیمت دوباره از مقاومت سربار کاهش یابد و این جفت ارز در یک بازه قیمت محدود گیر کند. در صورت وقوع چنین اتفاقی، شکست بعدی قیمت احتمالاً منجر به یک حرکت رونددار قوی خواهد شد.

تنها حرکت نزولی که در نمودار مشاهده می شود، واگرایی منفی در شاخص مقاومت نسبی (RSI) است. این پیش بینی نزولی می تواند پس از شکسته شدن قیمت و قرارگیری آن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه محقق می گردد.

در چنین شرایطی، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (49497 دلار) سقوط کند. این سطح، حمایت بسیار مهمی است که باید به دقت مراقب آن بود. شکست قیمت زیر این سطح می تواند حمایت 43006 دلاری را به چالش بکشد.

چارت2 بیتکوین 3 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار 4 ساعته جفت ارز BTC/USD یک مثلث متقارن در حال شکل گیری است که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می کند. قیمت به خط حمایت این مثلث بازگشته است و این نشان می دهد که گاوها با قدرت از این حمایت دفاع می کنند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای میانگین های متحرک برسانند، این جفت ارز احتمالاً بار دیگر تلاش خواهد کرد تا از خط مقاومت مثلث عبور کند. در صورت موفقیت آنها، آغاز حرکت به سمت بالاترین سطح قیمت در 61825 دلار امکان پذیر است. با شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت حرکت صعودی بیت کوین می تواند از سر گرفته شود.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین های متحرک کمتر شود، خرس ها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر این مثلث بکشانند. در این حالت، سقوط این این جفت ارز تا 53288 دلار و سپس 44752 دلار محتمل است.

UNI/USD

توکن یونی سوآپ (UNI) در حال حاضر در بازه ای بین 27.97 دلار و 35.20 دلار در حال تحکیم است. روز بیستم مارس (30 اسفند) گاوها تلاش کردند روند صعودی این ارز را از سر بگیرند اما فیتیله بلند روی کندل استیک و بسته شدن قیمت به رنگ قرمز، رزرو سود بالقوه در تراز 35.20 دلار را نشان می دهد.

چارت1 یونی 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

هر دو میانگین متحرک دارای شیب صعودی هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 35.20 دلار برسانند، جفت ارز UNI/USD می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز نماید که می تواند آن را به تراز 42.43 دلار و سپس 46 دلار برساند.

برخلاف این فرضیه، در صورت کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (30 دلار)، ممکن است این جفت ارز تا سطح 27.97 دلار سقوط کند. این یک حمایت مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا در صورت شکست این حمایت، ممکن است تریدرها برای خروج شتابزده عمل کنند و این اتفاق می تواند منجر به اصلاح عمیق تر قیمت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (25.39 دلار) و سپس 22 دلار شود.

چارت2 یونی 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار 4 ساعته، میانگین متحرک مسطح شده و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی واقع شده است. این نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر قیمت به زیر میانگین های متحرک کاهش یابد، سقوط تا 27.97 دلار برای آن امکان پذیر است. بازگشت از این حمایت می تواند باعث شود این جفت ارز برای چند روز دیگر در همین بازه قیمت باقی بماند.

پس از آن که گاوها موفق شوند قیمت را به بالای 35.20 دلار برسانند یا خرس ها این جفت ارز را به زیر 27.97 دلار بکشانند، حرکت روند دار بعدی این ارز آغاز می شود. تا آن زمان، احتمالاً قیمت UNI بین سطوح حمایت و مقاومت این بازه در نوسان خواهد بود.

LUNA/USD

اخیراً توکن LUNA در یک روند صعودی قوی قرار گرفته است و همچنان به ثبت رکوردهای روزانه جدید ادامه می دهد. روز 17 مارس (27 اسفند) خرس ها تلاش کردند این روند صعودی را متوقف کنند اما نتوانستند قیمت را برای بیش از یک روز در سطوح پایین نگه دارند. این امر نشان دهنده آن است که با هر افت جزئی قیمت نرخ خرید به شدت افزایش می یابد.

چارت1 لونا 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

فتیله بلند روی کندل استیک 19 مارس (29 اسفند) نیز نشان دهنده رزرو دریافت در سطوح بالاتر است، اما گاوها دوباره در این سطح قیمت برای خرید اقدام کردند و دیروز قیمت را به یک رکورد تازه رساندند. این نشان می دهد که روند افزایشی این ارز بدون تغییر باقی مانده است.

هر دو میانگین متحرک شیب صعودی دارند و RSI بالای 84 است که نشانگر کنترل گاوها بر بازار است. هدف بعدی قیمت در این روند صعودی 27.46 دلار است.

البته باید یادآور شد که رالی های شارپی و عمودی بندرت پایدار هستند. بنابراین، ممکن است تریدرها برای شروع پوزیشن های جدید، منتظر اصلاح یا تحکیم قیمت باشند. شکست قیمت زیر 18.51 دلار می تواند منجر به سقوط این ارز تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (14.79 دلار) شود.

بازگشت قدرتمند این حمایت نشان می دهد با توجه به خرید هنگام افت قیمت، احساسات حاکم بر بازار همچنان صعودی است. اما شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می تواند آغازگر یک اصلاح عمیق تر باشد.

چارت2 لونا 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که جفت ارز LUNA/USD در یک روند صعودی قوی قرار دارد. گاوها اجازه نداده اند در طول آخرین مرحله از روند صعودی این ارز، قیمت به زیر 20- EMA برسد و این یک نشانه مثبت است.

بنابراین، توصیه می شود تریدرها میانگین متحرک نمایی 20 روزه را کاملاً زیر نظر داشته باشند زیرا شکست قیمت زیر آن اولین علامت از کاهش احتمالی مومنتوم حرکت این ارز است. در این روند نزولی حمایت بعدی در 50-SMA خواهد بود. شکست قیمت زیر 17 دلار می تواند به معنای برتری خرس ها باشد.

THETA/USD

طی چند روز گذشته THETA روند صعودی قدرتمندی را در پیش گرفته است. این ارز رمزپایه، روز 19 مارس (29 اسفند) به بالاترین قیمت تاریخی خود در 8.97 دلار رسید اما همانطور که از فیتیله بلند روی کندل استیک این روز مشاهده می شود، با رزرو دریافت سود در سطوح بالاتر روبرو شد.

چارت1 تتا 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این حال، اصلاح جزئی روز 20 مارس (30 اسفند) نشان داد که تریدرها هنگام افت قیمت در حال خرید هستند و برای خروج عجله نمی کنند. در طی روندهای صعودی قوی، عموماً پولبک ها کوتاه مدت هستند.

گاوها دیروز بار دیگر قیمت این ارز را به سمت یک رکورد تازه هدایت کردند که از سرگیری روند صعودی را نشان می دهد. با این حرکت صعودی تازه، ممکن است جفت ارز THETA/USD به 10.35 دلار و سپس به 12.35 دلار برسد. میانگین های متحرک صعودی و قرارگیری RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها در حال حاضر کنترل بازار را در دست دارند.

اگر خرس ها در سطوح بالاتر دست به فروش بزنند و قیمت را به زیر 7.99 دلار بکشانند، این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد. در چنین شرایطی می توان استنباط نمود که شکست مقاومتی فعلی یک تله گاوی بوده است.

چارت2 تتا 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که قیمت به سطح شکست 7.999 دلار بازگشته است و گاوها اجازه نداده اند که این جفت ارز به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند. خرس ها تلاش کردند این حرکت صعودی را در خط روند نزولی متوقف کنند اما موفق نشدند.

خرید شدید توسط گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی و مقاومت سربار 9 دلار هدایت کرده است. این نشان می دهد که احتمالاً مرحله بعدی روند صعودی اسن ارز آغاز شده است.

بر خلاف این فرض، در صورت کاهش و شکسته شدن قیمت زیر 20-EMA، مشخص می شود که مومنتوم حرکت این ارز ضعیف شده است. شکست قیمت زیر 50-SMA نشان می دهد که خرس ها سعی در بازگشت دارند.

FIL/USD

توکن فایل کوین (FIL) در یک روند صعودی قوی قرار گرفته است. به نظر می رسد تریدرهای کوتاه مدت پس از رالی شدید روزهای 16 و 17 مارس (26 و 27 اسفند)، دریافت سود خود را ثبت کرده اند و منجر به اصلاح جزئی قیمت در روز 18 مارس (28 اسفند) شده اند.

چارت1 فایلکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

گاوها تلاش می کنند جفت ارز FIL/USD را در سطوح بالاتر از 73.79 دلار نگه دارند، که دقیقاً زیر سطح اصلاحی 38.2٪ فیبوناچی در تراز 75.74 دلار قرار دارد. در صورت موفقیت گاوها، این جفت ارز می تواند بار دیگر تا مرز 96.66 دلار افزایش یابد.

شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی آن را آغاز کند که احتمالاً تا تراز 128.55 دلار ادامه خواهد داشت.

برعکس، اگر خرس ها بتوانند قیمت FIL را به زیر 73.79 دلار بکشانند، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (59.95 دلار) سقوط کند. بازگشت شدید این حمایت نشان می دهد که روند مثبت باقی مانده است اما شکسته شدن قیمت زیر آن نشان دهنده وجود یک اوج قیمت کوتاه مدت برای این ارز خواهد بود.

چارت2 فایلکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

بازگشت حمایت 73.79 دلار نشانگر تقاضای شدید در سطوح پایین تر است. با این حال، خرس ها تسلیم نمی شوند زیرا با قدرت از سطح 86 دلار دفاع می کنند. اگر خرس ها قیمت را به زیر 20-EMA بکشانند، این جفت ارز می تواند دوباره تا 73.79 دلار سقوط کند. شکست قیمت زیر این سطح برتری خرس ها را نشان خواهد داد.

در مقابل، اگر این جفت ارز به تراز 73.79 دلار بازگردد، ممکن است برای چند روز دیگر در این بازه محدود قیمت باقی بماند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح و RSI به تدریج کاهش می یابد. این به آغاز یک فاز تحکیم احتمالی اشاره دارد. شکست قیمت بالاتر از تراز 86 دلار می تواند از سرگیری روند صعودی را نشان دهد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

278500

مطالب مرتبط