رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور:

ترافیک در جاده کرج-چالوس/ ۲ محور مسدود هستند

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: شاهد ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (گرماب، نساء، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان، سیاه بیشه) هستیم.
تصویر ترافیک در جاده کرج-چالوس/ ۲ محور مسدود هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ احمد شیرانی گفت: شاهد ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (گرماب، نساء، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان، سیاه بیشه) هستیم.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا سایر جاده‌های کشور ترافیک روان در حال حرکت است.

وی گفت: به جز جاده شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر، تمامی جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور باز است.

سرهنگ شیرانی بیان کرد: وضعیت جوی برای جاده‌های کشور از فردا تا پایان هفته بارندگی در اکثر استان‌های کشور پیش بینی شده و با توجه به افزایش لغزندگی معابر و بارش‌ها توصیه می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری خودداری گردد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تاکید کرد: در این شرایط رانندگی در جاده‌ها نیازمند آمادگی لازم، سالم بودن برف پاک کن و رعایت سرعت مطمئنه و در نظر گرفتن فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی است.

وی افزود: در هنگام رانندگی یکی از روش‌های به دست آوردن میزان مناسب فاصله طولی با خودرو جلویی، قاعده ۲ ثانیه است. بدین صورت که راننده در میدان دید جلو خود یک شاخص که می‌تواند تابلو، تیر چراغ برق، پایه پل باشد در نظر بگیرد.

سرهنگ شیرانی در پایان گفت: به محض عبور خودرو جلویی از مقابل شاخص در نظر گرفته شده، ۲ ثانیه در ذهن خود شمارش کند. اگر قبل از ۲ ثانیه به نقطه شاخص رسید فاصله کم و نامناسب بوده و بعد از ۲ ثانیه فاصله مناسب حفظ شده است. البته در زمان بارندگی و لغزندگی جاده می‌بایست این فاصله بیشتر در نظر گرفته شود.

منبع: مهر

278488