عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت باید از صدور بخشنامه‌های دست و پاگیر خودداری کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی به راه انداختن چرخ تولید است.
تصویر دولت باید از صدور بخشنامه‌های دست و پاگیر خودداری کند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نامگذاری سال 1400 به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، گفت:نامگذاری سال 1400 در راستا و امتداد شعار سال 99 به عنوان جهش تولید است.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از وضعیت اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها چاره‌ای جزء عمل به اقتصاد مقاومتی و راه انداختن چرخ‌های تولید نداریم، ادامه داد:اگر به دنبال ساماندهی حوزه تولید و ترغیب تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در کشور هستیم، باید از تولید به درستی پشتیبانی و موانع پیش روی فعالان این حوزه را رفع کرد.

نماینده سنقر در مجلس با تاکید براینکه قوانین زائدی وجود دارد که در مجلس باید آنها را حذف کنیم و بخش تولید را به حرکت درآوریم، اضافه کرد: دولت نیز باید از صدرو بخشنامه‌های دست و پاگیر خودداری کرده و زمینه گسترش کسب و کارها را با سهولت صدور مجوزها فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی نیز یکی از ارکان‌‌های مهم تحقق شعار سال جاری است، اظهار داشت:برای بهبود تولید باید موانعی که تولیدکنندگان با آن روبه رو هستند را رفع کرد. ایران با 15 کشور دنیا همسایه است و بازار این کشورها ظرفیت مناسبی برای صادرات است که باید با حمایت از تولید از این پتانسیل استفاده کرد.

حسینی‌کیا با تاکید براینکه بانک‌ها نیز در سال جاری می‌توانند در کنار بخش خصوصی به تحقق شعار سال کمک کنند،گفت:بانک‌ ها درسال 1400 باید بنگاهداری را رها کرده و به دنبال سرمایه گذاری در تولید باشند.

منبع: تسنیم

278417

مطالب مرتبط