مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد:

غربالگری۲۸۴ نفر در مرز باشماق مریوان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سه روز گذشته ۲۸۴ نفر در مرز باشماق مریوان توسط امدادگران این جمعیت، مورد غربالگری و تست تشخیص کرونا قرار گرفتند.
تصویر غربالگری۲۸۴ نفر در مرز باشماق مریوان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، پیام جلالی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: افراد غربالگری شده، بیماران خاص و کسانی بودند که پیش از این در اقلیم کردستان عراق حضور داشته و قصد بازگشت به کشور را داشتند.

وی با بیان اینکه رانندگان خودروهای سنگین و باری ورودی نیز مورد غربالگری قرار گرفتند، افزود: امدادگران هلال احمر از آغاز طرح نوروزی در مرز باشماق مریوان مستقر شده و خدمات غربالگری از جمله تست تشخیص کرونا، تب سنجی، خدمات امدادی و توزیع ماسک و مایع ضد عفونی انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه این کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود، اضافه کرد: طی سه روز گذشته مورد مشکوک به ویروس کرونا در مبادی ورودی مرز باشماق مریوان مشاهده نشده است.

جلالی خواستار عدم تردد غیرضروری در محورهای استان شد و گفت: جمعیت هلال احمر از اولین روز طرح نوروزی در مرز مریوان مستقر بوده و تا زمانی که نیاز باشد به ارائه خدمات به مردم خواهد پرداخت.

در حال حاضر ورود و خروج مسافر از مرز باشماق مریوان ممنوع است و فقط کسانی که پیش از این در اقلیم کردستان عراق ساکن بوده و بیماران خاص اجازه ورود به کشور را دارند.

امسال امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در قالب ۲۳ پایگاه ثابت و موقت به صورت شبانه روز در سطح استان به حالت آماده باش بوده و به مردم خدمات می‌دهند.

278416