معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد:

شناسایی 17 هزار و 276 فرد مبتلا به بیماری فشار خون

دکتر جمیل صادقی فر گفت: در اجرای پویش ملی فشار خون توانستیم حدود 85 درصد از افراد گروه سنی بیش از 30 سال را غربالگری کنیم که منجر به شناسایی 17 هزار و 276 فرد مبتلا به بیماری فشار خون و 3 هزار و 685 فرد مشکوک و مستعد به این بیماری شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر جمیل صادقی فر؛ معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز دوشنبه در نشستی که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، عنوان کرد: تشکیل 78 کارگروه آموزش و اطلاع رسانی مجازی و یک گروه دیگر با حضور بیش از 220 نفر از مدیران و کارشناسان مرتبط با سلامت و بهداشت، از اقداماتی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در مدت شیوع بیماری منحوس کرونا صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در این مدت غربالگری از 5 هزار و ۶۱۹ مادر باردار، ۴۷ هزار و ۸۰۳ نوزاد، ۲ هزار و ۳۹۳ سالمند و کودک زیر پنج سال، 246 هزار و180 فرد میانسال در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، در سطح استان صورت گرفته است.

صادقی فر در ادامه ضمن اشاره به دادن خدمات مربوط به روان درمانی و مددکاری های اجتماعی به افراد مورد نیاز این خدمات، اظهار داشت: : پیگیری روزانه ۸۰۷ مادر باردار، ۲۹ نوزاد، ۱۳۳ کودک، ۱۱۰ نفر از مددجویان، ۲۷ نفر از مددکاران سالمندان و مراکز شبانه‌روزی و سایر گروه های سنی مبتلا به بیماری توسط کارشناسان شهرستان‌های مربوطه در سطح استان که بر اساس پروتکل های کشوری انجام شده، توسط دانشگاه علوم پزشکی ایلام انجام شده است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از این نشست صمیمانه، ابراز کرد: از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان می توان به دادن مشاوره و گفتگو به صورت تلفنی با خانواده متفویانی که بر اثر کرونا فوت شده اند در سامانه 4030 و مشاوره روان درمانی به صورت حضوری به بیش از 500 خانواده تا این لحظه، اشاره کرد.

وی درپایان با اشاره به اجرای پویش ملی فشار خون در استان ایلام، گفت: در اجرای این طرح در سطح استان، ما توانستیم حدود 85 درصد از افراد گروه سنی بیش از 30 سال را غربالگری کنیم که منجر به شناسایی 17 هزار و 276 فرد مبتلا به بیماری فشار خون و 3 هزار و 685 فرد مشکوک و مستعد به این بیماری شد.

امیرحسین نوروزی_استان ایلام

231945