هشدار معاون عمرانی استانداری یزد به گردشگران:

پذیرای سفرهای بی برنامه و مسافران خارج از مراکز اقامتی مجاز نخواهیم بود

معاون عمرانی استانداری یزد گفت: پذیرای سفرهای بی برنامه نخواهیم بود، از اسکان مسافران در اماکن عمومی شهری خورداری خواهیم کرد بنابراین مسافران قبل از عزیمت به یزد محل اسکان خود را در مراکز اقامتی مجاز رزرو کنند.
تصویر پذیرای سفرهای بی برنامه و مسافران خارج از مراکز اقامتی مجاز نخواهیم بود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محسن صادقیان در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران با بیان اینکه هرچند دولت در خصوص ساخت مسکن دیر اقدام کرد گفت: طرح اقدام ملی مسکن بزرگترین اقدام معاونت عمرانی استان در سال جاری است که طی سه مرحله ثبت نام ۲۲ هزار نفر متقاضی این طرح شدند که پس از بررسی های انجام شده، ۱۲ هزار نفر واجد شرایط اولیه شناخته شده و در نهایت ۱۰ هزار نفر واجد شرایط نهایی شناخته شدند و برای افتتاح حساب و واریز وجه معرفی شدند که به نظر می‌رسد حدود ۲هزار نفر در این مرحله ریزش داشته باشند و ما باید برای ۸هزار متقاضی مسکن آماده کنیم البته تاکنون ۷۰۰ ۷ نفر واریز وجه داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ادامه از تامین زمین برای این طرح در تمامی شهرهای استان خبر داد و گفت: در شهرهای زارچ و اشکذر با مشکل زمین روبرو بودیم که چند روز پیش این مشکل نیز برطرف شده و استان یزد در این زمینه از استانهای دیگر پیشتاز است .

وی از آماده تحویل بودن ۴۰واحد مسکونی در بلوار نواب شهر یزد خبر داد و گفت: بر اساس قوای که داده بودیم قرار بود این واحدها را در فاصله زمانی ۲۲بهمن تا عید مبعث تحویل دهیم که ابن کار انجام شده اما افتتاح رسمی با حضور وزیر مسکن و مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام صورت خواهد گرفت.

صادقیان تصریح کرد: البته تا مهرماه سال آینده نیز ۲۰۰ واحد دیگر از این طرح آماده بهره برداری می شود ضمن اینکه در برخی شهرها که تعداد متقاضیان نسبتاً کم است، زمین مورد نیاز متقاضیان تحویل داده شده و مساعدتهای لازم برای ساخت واحدها توسط خود متقاضیان صورت می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه ۶۹۳ نفر واجد شرایط مسکن فرهنگیان وجود دارند ابراز داشت: زمین مورد نیاز تعیین این پروژه هم تکلیف شده که امیدواریم عملیات اجرایی آن در هفته دوم فرودین ماه آغاز شود ضمن اینکه در حوزه ایثارگران هم در اکثر شهرهای استان زمین مورد نیاز تامین شده و طی هفته آینده قرار داد واگذاری زمین انجام می شود.

صادقیان در بخش دیگری از سخنانش به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه راه پرداخت و گفت: در سال جاری برای احداث ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان برنامه ریزی شده که شامل پروژه های. بزرگراه محور یزد - طبس، اردکان - چوپانان، کنارگذار زارچ - اشکذر، بزرگراه تفت - ابرکوه - سورمق، محور هرات - هرابرجان و نیز جاده یزد - فولاد است.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت مناسب راه آهن یزد - اقلید گفت: مسیر ریلی تا ابرکوه احداث شده و در استان یزد این مسیر تکمیل است فقط استان فارس باید از دوراهی اصفهان به فارس را تا اقلید تکمیل کند که به نظر می رسد این پروژه در اردیبهشت ماه به بهره برداری برسد

وی راه اندازی سامانه کت وان فرودگاه یزد را از دیگر اقدامات در استان خواند و گفت: جزو معدود فرودگاه‌های کشور هستیم که از این امکان برخوردار هستیم.

صادقیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دنبال اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه اصلاح راه‌های استان اعم از دورن شهری و برون شهری، امسال کاهش تلفات را در بحث تصادفات شاهد هستیم به نحوی که طی ۱۱ ماهه امسال کاهش ۳۸ درصدی تصادفات و تلفات جاده های برون شهری و نیز کاهش ۴۰ درصدی تصادفات و کاهش ۱۸ درصدی تلفات تصادفات درون شهری را شاهد هستیم.

وی در حوزه آب نیز با اشاره به این که خوشبختانه طی روزهای اخیر شاهد افتتاح طرح انتقال آب خلیج فارس به استان بودیم، اذعان کرد: قطعاً به همت صنایع این اتفاق در یزد رقم خورد ولی در کنار بهره مندی صنعت، به مجموعه های غیرصنعتی از جمله شرب کمک خواهد شد و تهمیدات برای برخورداری از این آب در شرایط بحران دیده خواهد شد..

معاون عمرانی استاندار در مورد سفرهای نوروزی با اشاره به برگزاری دو جلسه این ستاد طی دو هفته اخیر، تاکید کرد: در موضوع سفرهای نوروزی تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و براساس رنگ بندی شهرها با وجود شرایط شکننده فعلی، اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان این که نگرانی در مورد تغییر رنگ‌بندی‌ها وجود دارد، گفت: در حال حاضر وضعیت استان به جز شهرستان خاتم که نارنجی است، مابقی شهرهای یزد زرد و آبی هستند ولی با توجه به راه‌های شریانی استان، کنترل و نظارت بیشتر در این خصوص حائز اهمیت است که در این باره اقدامات و پیگیری‎های لازم صورت گرفته است.

صادقیان در پایان در این باره افزود: استقرار دستگاه‌های خدماتی و نظارتی در راه های برون شهری در دستور کار است و نظارت بر مجتمع های خدمات رفاهی استان با شدت بیشتری دنبال می‌شود و در داخل شهرها نیز با تاکید بر این پذیرای سفرهای بی برنامه نخواهیم بود، از اسکان مسافران در اماکن عمومی شهری خورداری خواهیم کرد بنابراین مسافران قبل از عزیمت به یزد محل اسکان خود را در مراکز اقامتی مجاز رزرو کنند.

معاون عمرانی استانداری یزد پایش اراضی واگذار شده دولتی طی سالهای اخیر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه تمام این زمینها پایش و بعضاً خلع ید و به سرمایه گذاران جدید در حال واگذاری است.

صادقیان با بیان اینکه جزو اولین استان های هستیم که مرکز پایش محیط زیستی استان با استفاده از دوربین‌های نظارتی راه اندازی کردیم خاطر نشان کرد: خوشبختانه با این اقدام نگرانی در مورد پایش دشت بحرانی یزد - اردکان برطرف شده و جزو اندک استانهای برخوردار از این امکان هستیم.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

278301