سخنگوی سابق وزارت خارجه در گفتگو با پرسون:

سیاست کلی آمریکا تضعیف ایران در عرصه بین‌الملل است

ایدن که پس از پشت سر گذاشتن یک رقابت سخت با ترامپ در آمریکا روی کار آمد از یک طرف احساس می‌کند تحت فشار افکار عمومی طرفداران ترامپ است و از طرف دیگر می‌خواهد از این وضعیت سختی که علیه ایران ایجاد شده است برای فشار آوردن بیش‌تر و امتیاز گرفتن استفاده کند. سیاست کلی آن‌ها این است که ایران را ضعیف نگه دارند و سعی کنند این نظام را از صحنه عرصه‌های بین‌المللی دور نگه دارند.
تصویر سیاست کلی آمریکا تضعیف ایران در عرصه بین‌الملل است

رامین مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت خارجه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تمدید وضع اضطرار علیه ایران عنوان کرد: دولت‌های مختلفی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آمریکا روی کار آمدند رویکرد خصمانه را به عنوان راهبرد کلی خود انتخاب کردند چرا که اساساً با نظام جمهوری اسلام ایران مشکل دارند و استقلال و اقتدار ایران را در خلاف جهت منافع خود می‌پندارند.

مهمانپرست ادامه داد: سیاست کلی آن‌ها این است که ایران را ضعیف نگه دارند و سعی کنند این نظام را از صحنه عرصه‌های بین‌المللی دور نگه دارند.

وی تصریح کرد: بایدن که پس از پشت سر گذاشتن یک رقابت سخت با ترامپ در آمریکا روی کار آمد از یک طرف احساس می‌کند تحت فشار افکار عمومی طرفداران ترامپ است و از طرف دیگر می‌خواهد از این وضعیت سختی که علیه ایران ایجاد شده است برای فشار آوردن بیش‌تر و امتیاز گرفتن استفاده کند.

سخنگوی سابق وزارت خارجه افزود: این رویکرد بایدن با شعارهای اولیه‌اش در جهت بازگشت به برجام و حل مسئله از طریق دیپلماسی تفاوت دارد.

مهمانپرست در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: توصیه همه این است که بایدن باید تکلیف خود را روشن کند. اگر قرار است که همان رویه ترامپ را در پیش بگیرد قطعاً نتیجه آن دوره برای او نیز حاصل خواهد شد و فقط نشان می‌دهد که آدم‌ها ظاهرشان عوض می‌شود اما سیاست‌ها در آمریکا تغییر نمی‌کند.

وی همچنین تشریح کرد: تیمی که بایدن برای کار خود انتخاب کرده است برای تأیید منصب خود ناچارند در سنا از سیاست‌هایی دفاع کنند که رأی سنا را اخذ نمایند. اخیراً خانم وندی شرمن برای تأیید گرفتن در سنا مطالبی را اظهار کرد که با روح برجام تفاوت دارد و معتقد بود که باید همان خواسته‌های ترامپ دنبال شود و یک برجام با ورود موضوعات جدید مانند بحث‌های موشکی در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی سابق وزارت خارجه در پایان گفت: اگر سیاست‌های بایدن در عمل هیچ تفاوتی با سیاست‌های ترامپ نداشته باشد نه او و نه هیچ‌کس دیگری نباید انتظار گشایشی در حل این پرونده داشته باشد.

278265