سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

جرایم سنگین برای ورود پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز، نارنجی و زرد/ محدودیت سفرهای نوروزی در سایه رنگ‌بندی شهرها

در حال حاضر بر اساس طرح محدودیت هوشمند در شهرهای قرمز و نارنجی رفت و آمد ممنوع است. با توجه به چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح کشور و بر اساس طرح محدودیت هوشمند در ایام نوروز نیز هر زمان که رنگ یک شهر متأثر از میزان ابتلا، شیوع و ورود بیماری تغییر کند قطعاً مشمول محدودیت‌ها خواهد شد.
تصویر جرایم سنگین برای ورود پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز، نارنجی و زرد/ محدودیت سفرهای نوروزی در سایه رنگ‌بندی شهرها

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص هشدار وزارت بهداشت و محدودت سفرهای نوروزی اظهار داشت: بر اساس طرح محدودیت هوشمند در شهرهای قرمز و نارنجی رفت و آمد ممنوع است و اگر رفت و آمدی صورت بگیرد مشمول جرایم خواهد شد. بنابراین اگر می‌بینید که در بعضی از شهرها رفت و آمدی وجود دارد ممکن است این شهر آبی یا زرد باشد.

رئیسی ادامه داد: محدودیت‌ها در مورد خوزستان کاملاً سختگیرانه است و پلاک‌های بومی خوزستان نمی‌توانند خارج شوند و وارد شهر دیگر شوند و پلاک‌های غیربومی هم نمی‌توانند وارد خوزستان شوند.

وی در خصوص امکان سفر از خوزستان با هواپیما و قطار بیان کرد: در این خصوص نیز کاملاً سختگیری وجود دارد و هیچ کس بدون تست منفی کووید 19 نمی‌تواند از خوزستان سوار هواپیما و قطار شود و این محدودیت‌ها سختگیرانه ادامه پیدا می‌کند چرا که وضعیت خوزستان با سایر استان‌های کشور کاملاً متفاوت است.

سخنگوی ستاد ملی تشریح کرد: با توجه به چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح کشور و بر اساس طرح محدودیت هوشمند زمانی که رنگ یک شهر متأثر از میزان ابتلا، شیوع و ورود بیماری تغییر کند قطعاً مشمول محدودیت‌ها خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز نیز چنانچه پلاک غیر بومی وارد شهرهای قرمز، نارنجی و زرد مسافرپذیر شود مشمول جرایم سنگین خواهد شد.

علیرضا رئیسی در پایان گفت: در حال حاضر برای شهرهای آبی و زرد منع ترددی وجود ندارد اما در ارتباط با شهرهای قرمز و نارنجی به هیچ‌وجه به هیچ فرد یا توری اجازه سفر داده نمی‌شود. در شهرهای آبی امکان مسافرت با ماشین شخصی یا تورهای مسافرتی و امکان اسکان در هتل برای افراد وجود دارد.

268102