کره جنوبی قانونی برای مبارزه با فرار مالیاتی از طریق خرید ارزهای رمزپایه تصویب کرد

سازمان دولتی خدمات مالیات ملی کره جنوبی (NTS) درصدد است تلاش خود برای مبارزه با فرار مالیاتی را تاحد امکان افزایش دهد. در این راستا، این نهاد به تازگی بر استفاده از ارزهای رمزپایه برای انجام چنین فعالیت های غیرقانونی متمرکز شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون و طبق گزارش The Korea Herald، این آژانس مالیاتی بیش از 2400 مورد فرار مالیاتی که از طریق خرید ارزهای رمزپایه برای پنهان کردن دارایی های بیش از 36.6 میلیارد وون (32 میلیون دلار) از دولت انجام شده بود را تاکنون شناسایی کرده است.

در واقع، طبق گزارشات رسیده، این آژانس قصد دارد تحقیقات گسترده تری را پیرامون افرادی انجام دهد که اقدام به فرار مالیاتی کرده اند.

NTS در ادامه روند تحقیقات خود، برای دسترسی به اطلاعات معاملات مشتریان، صرافی های رمزنگاری فعال در این کشور را ملزم به ارائه گزارش های دقیق در این زمینه نمود. با توجه به فضای کاملاً قانونی ارزهای رمزنگاری در کره جنوبی، تجارت ارزهای مجازی تنها از طریق حساب هایی با نام واقعی امکان پذیر است که به بانک ها و سایر موسسات مالی متصل هستند.

در واقع، صرافی های فعال در این کشور ممکن است به زودی به خاطر عدم رعایت قوانین احراز هویت مشتریان خود با مجازات های شدیدی روبرو شوند. پلتفرم های بزرگی مانند Bithumb در حال حاضر پروتکل های ضد پولشویی خود را ارتقا می دهند.

تمرکز این آژانس بر فرار مالیاتی از طریق ارزهای رمزپایه درحالی افزایش یافته است که گزارشات حاکی از افزایش فعالیت معاملات رمزنگاری در کره جنوبی هستند. گفتنی است که فعالیت های تجاری در صرافی های مهم این کشور روز یکشنبه از آمار بازار سهام کره جنوبی فراتر رفت.

براساس اعلام NTS، طی 12 ماه گذشته تعداد سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری در کره جنوبی بیش از 300 درصد افزایش یافته است. این افزایش منجر به افزایش هشت برابری حجم معاملات ارزهای مجازی در این کشور شده است.

در همین حال، قانون مالیات 20 درصدی بر سود سرمایه از سوی دولت برای سود معاملات بیش از 2300 دلار، از تاریخ 1 ژانویه 2022 (11 دی 1400) در این کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

258021