تدوین ۲۳ استاندارد آموزشی جدید در حوزه مشاغل نوین در استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر اعلام کرد: ۲۳ استاندارد آموزشی جدید در حوزه مشاغل نوین برای تحقق خط مشی‌ها و سیاست‌های سند راهبردی مهارت، ارتقای آموزش‌های مهارتی، ظرفیت سازی و توانمند سازی نیروی انسانی بر اساس مشاغل مورد نیاز استان انجام شده‌ است.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، عبدالمجید دراهکی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: از جمله این استانداردها، استاندارد مهارتی حوزه کارآفرینی و گردشگری ساحلی است که برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر تدوین و در شهرستان دیر اجرایی شد.

وی تکثیر کننده و پرورش دهنده قارچ‌های خوراکی و دارویی، تحلیل آمار توصیفی با استفاده از نرم افزار S P S S، تولید کننده پلنتاریوم، فرماندهی سوانح و حریق، سرپرست عملیات امداد و نجات آتش نشانی، کاربر سیستم اطلاعات جغرافیایی G I S، پردازش و تحلیل پیشرفته داده‌ها با استفاده از نرم افزار S P S S، رعایت الزام‌های بهداشتی و ایمنی گاز h۲s، کاشی کاری معرق (کاشی سنتی)، مبارزه با بیماری‌های قارچ‌های خوراکی، مربی مهد کودک استثنایی(ناتوان، کم توان)، معرق کار پارچه را از جمله استانداردهای جدید تعریف شده در استان بوشهر عنوان کرد.

دراهکی تاکید کرد: به روز کردن اطلاعات آموزشی بر اساس تکنولوژی‌های جدید یکی از وظایف اصلی آموزش فنی و حرفه ای به شمار می‌رود.

وی هدف از تدوین استانداردهای مختلف در حوزه آموزش را تدوین استانداردهای جدید مطابق با نیاز روز و بازار کار برای توانمند سازی و ارتقای کیفی منابع انسانی از طریق ارتقای کیفیت استانداردهای آموزشی موجود، مشارکت ذی نفعان در تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز بازار کار، تدوین استاندارد آموزشی جدید در حوزه مشاغل سبز و سبز کردن استانداردهای آموزش شغلی عنوان کرد.

257991