اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ورودی گیلان؛

تاکنون ۶۱۵ هزار خودرو به دلیل بی توجهی به محدودیت های تردد جریمه شدند

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای آغاز محدودیت‌های تردد شبانه در گیلان ۶۱۵ هزار خودرو به دلیل بی‌توجهی به محدودیت‌ها اعمال قانون شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سرهنگ حسین حسن‌پور شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته حادثه تلخی در شب چهارشنبه سوری نداشتیم و پیش‌بینی ما برای امسال نیز همین گونه است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان ابراز داشت: با افرادی که در شب چهارشنبه سوری هنجار شکنی کرده و آرامش و امنیت مردم را به خطر بندازند در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه بیشتر جرایم به سمت فضای مجازی کشیده شده افزود: درباره جرایم موجود در فضای مجازی در خصوص چهارشنبه‌سوری با پیش‌بینی‌هایی که داشتیم برنامه‌هایی اعم از رصد اطلاعتی انجام شده است.

وی گفت: تاکنون با بیش‌از 276 سایت در فضای مجازی که اقدام به فروش و تبلیغ مواد محترقه می‌کردند برخورد شده، بیش‌از 922 هزار مواد محترقه کم خطر و 11 کیلوگرم مواد پر خطر نیز کشف شد همچنین 92 نفر به جرم فروش مواد محترقه دستگیر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه پلیس مخالفتی با اجرای برنامه‌های شاد که خطری برای مرم نداشته باشد ندارد افزود: آن چیزی که با آن برخورد می‌شود هنجار شکنی، سلب آسایش و امنیت مردم است.

حسن‌پور با بیان اینکه خواهش ما از همه مردم استان گیلان این است که در این حوزه نظارت و همراهی لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: تأکید ما بر این است که این کنترل از سوی همه افراد جامعه صورت گیرد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه بیش‌از 11 هزار کیلومتر مسیر مواصلاتی و جاده در گیلان وجود دارد تصریح کرد: تمام امکانات برای تمهیدات ترافیکی، انتظامی و امنیتی انجام شده و در محورها 57 تیم با 300 افسر با تجربه حضور دارند.

حسن‌پور از وجود 52 دوربین ثبت سبقت و سرعت غیرمجاز در گیلان خبر داد و عنوان داشت: در محدوده‌های شهری در کل استان گیلان بیش‌از 90 تیم با 440 نیرو در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جهت اعمال محددودیت‌های تردد تصمیماتی از سوی ستادملی مقابله با کرونا گرفته شده و در روز پنجشنبه اعلام می‌شود در حال حاضر نیز محدودیت‌های ترافیکی در ورودی گیلان اعمال می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه از همه هم وطنان در خواست داریم به شهرهای شمالی نارنجی سفر نکنند گفت: از ابتدای اعمال محدودیت تردد شبانه تاکنون حدود 615 هزار خودرو‌هایی که به تردد شبانه توجهی نداشتند اعمال قانون شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها و اعمال قانون تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 یا 3 صبح بود ابراز داشت: در شهرستان رشت بیشتر اعمال قانون‌ها به صورت ارشادی بود و سوال پرسیده می‌شود که رانندگان با چه منظوری اقدام به تردد شبانه کرده‌اند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: اگر همکاران در پلیس راهور به این نکات توجه نداشتند آمار بیشتر از این مقدار مذکور بوده و اگر کسانی نیر عذر موجه داشتند در صورت دریافت پیامک می‌توانند مراجعه کرده و جریمه را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه در بحث اراذل و اوباش اشراف اطلاعاتی کاملی وجود دارد عنوان داشت: در حوزه پیشگیری از سرقت اقدامات خوبی صورت گرفته و استان گیلان در پیشگیری رتبه نخست و در کشف رتبه دوم در کشور را دارد.

منبع: تسنیم

257915