رحیمی‌جهان آبادی:

آژانس عامل درز اطلاعات محرمانه فعالیت های هسته ای ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درز اطلاعات فعالیت های هسته ای کشورمان نشان دهنده آسیب پذیری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
تصویر آژانس عامل درز اطلاعات محرمانه فعالیت های هسته ای ایران است

به گزارش سایت خبری پرسون،جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص درز اطلاعات فعالیت های هسته ای کشورمان و عدم شفاف سازی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: طبق توافق اعضای ان.پی.تی با آژانس بین المللی انرژی اتمی، اطلاعات هسته ای کشورها که در اختیار این مجموعه بین المللی قرار می گیرد، محرمانه محسوب می شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق در اختیار گذاشتن اطلاعات این کشورها به دیگر کشورها را ندارد.

وی ادامه داد: در این بین باید یادآور شد عموما درز اطلاعاتی از سوی اعضای این مجموعه رخ می دهد؛ به عبارتی اطلاعات در اختیار اعضای تصمیم گیر مانند کشورهای شورای حکام یا بخش های دیگر آژانس قرار می گیرد و آنها نیز با اهداف سیاسی این مطالب را در اختیار خبرگزاری های تحت نظر خودشان قرار می دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: برخی از اطلاعات فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان و دانشمندان ایران اسلامی از طرق یاد شده درز کرده که این امر آسیب پذیری نهادهای بین المللی را نشان می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران می تواند از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکایت کند زیرا طبق مقررات این اطلاعات محرمانه بوده است.

منبع : خانه ملت

257878