برگزاری ششمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی

ششمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت " از کرامت انسانی در اسلام تا حقوق بشر در غرب" از طرف سازمان جوانان حقوق بشر و با مشارکت مرکز علمی فرهنگی محمد مصطفی (ص) اسن یورت و با حضور کوروش مقتدری، وابسته فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول ترکیه برگزار شد.
تصویر برگزاری ششمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی

به گزارش سایت خبری پرسون، ششمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت پیام آیت الله العظمی علوی گرگانی توسط دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در مرکز علمی فرهنگی محمد مصطفی (ص) واقع در منطقه اسن یورت استانبول برگزار شد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی در پیام خود تاکید کرد که آمریکا علی رغم ظاهری مدافع حقوق بشر بیشترین ناقض حقوق بشر است.

آیت الله العظمی علوی گرگانی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب حفظه الله فرمود هر کس دیگری درباره حقوق بشر حرف بزند آمریکایی ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند؛ چون دولت آمریکا بزرگ ترین نقض کننده حقوق بشر در دنیا است.

ایشان در پایان فرمود: امید است شما جوانان با برگزاری اینگونه همایشها و تبیین دروغهای آمریکا و اذناب ایشان در مسئله حقوق بشر غربی موجبات بیداری ملتهای مسلمان و دولتهای منطقه از خطرات حقوق بشر آمریکایی شده و با تمسک به دستورات اسلام و علمای آن مخصوصا فرمایشات مقام معظم رهبری زمینه شکست نقشه های دشمنان اسلام و مسلمین و مستضعفین را فراهم آورید.

در ابتدای نشست وولکان آدیگوزال رئیس مرکز محمد مصطفی (ص) اسن یورت سخنرانی و خوشامدگویی داشت سپس مجری نشست، اسماعیل بندی دریا محقق و نویسنده ترکیه ای سخنرانان را به تریبون دعوت کرد.

اولین سخنران رسمی این نشست قدیر اکاراس رئیس مجمع علمای اهل البیت (ع) از ترکیه بود. وی در مورد دیدگاه اسلام در مورد حقوق بشر صحبت کرد. ایشان افزود انسان ها صرف نظر از اعتقاداتشان ذاتا دارای ارزش هستند با این حال وی تاکید داشت که در جهان غرب، قوانین بر اساس کرامت انسانی نیست.

در ادامه نشست حسین محمدی سیرت مدیر منطقه آسیا معاونت بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، به ایراد سخنرانی پرداختند.

او با اشاره به اینکه اسلام ضامن حقوق و مدعی حقوق بشر است افزود که غربی ها استفاده ابزاری از حقوق بشر دارند و هر کشوی مخالف غرب و آمریکاست به سرعت برچسپ ضد حقوق بشر می خورد.

محمدی سیرت با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در جهان اسلام در فلسطین، افغانستان، عراق و یمن افزود موارد نقض حقوق بشر صرفا در جهان اسلام نیست بلکه در خود امریکا حقوق سیاه پوستان هم نقض می شود.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) یاداور شد که نه تنها آمریکا بلکه فرانسه که ادعای حقوق بشر دارد جنایات متعددی در آفریقا به ویژه الجزایر مرتکب شد.

سخنران بعدی شیخ حمزه آیدین از علمای ترکیه، محقق و امام جمعه استانبول از نعمت هایی که خدای متعال داده است، گفت. وی اظهار داشت که انسان بودن و مسلمان بودن دو نعمت مهم است.

سخنران دیگر برنامه حازم کورال محقق و نویسنده ترکیه ای که خود دنیای غرب را از نزدیک می شناسد، سوابق حقوق بشر در جهان غرب را ارزیابی کرد و به افشای جنایات آمریکا در اقصی نقاط جهان پرداخت.

او در مورد بحران انسانی و جنایات در یمن و نقش غرب در این جنایات اشاره کرد.

سخنران اختتامیه، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر از ایران، ضمن تشکر از حاضران و عوامل برگزار کننده این نشست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری هفته حقوق بشر امریکایی به تبیین و افشاگری جنایات آمریکا در سطح ایران و جهان پرداخت.انصاری گفت: خوشحالم اولین اجلاس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در کشور دوست و برادر ترکیه برگزار میشود،

او افزود: روایط ایران و ترکیه روابطی بسیار باثبات و دوستانه و دارای آینده ای بسیار روشن است به خصوص در حوزه های فرهنگی و اسلامی همکاری های دو کشور همکاری هایی در جهت منافع دوملت هست و در عین حال هر دو کشور نسبت به سیاست های یکجانبه گرایانه قدرت های سلطه طلب دارای موضع مخالف هستن و طرفدار چندجانبه گرایی در عرصه بین المللی هستند.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود: موضوع حقوق بشر هم مسئله مهمی هست که دو کشور ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان معتقد هستند که توجه اسلام به حقوق انسان ها در میان مکاتب دیگر کاملا بی نظیر هست و متاسفانه کشورهای غربی و کشورهایی که خودشون نقص حقوق بشر میکنند، کشورهای اسلامی مثل ایران و ترکیه را به نقض حقوق بشر متهم می کنند که این موضوع بیشتر یک موضوع سیاسی هست.

انصاری افزود؛ ما شاهد این هستیم که امروز در سرزمین های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی و در یمن و افغانستان حقوق بشر توسط خود عوامل امریکا نقض میشود و چشم امریکا و اروپا بسته میشود بر روی این جنایاتی که در یمن اتفاق می افتد.

انصاری افزود متاسفانه ما شاهد این بودیم که در زندان های بگرام و گوانتانامو و ابوغریب چقدر انسان ها توسط همین مدعیان دفاع از حقوق بشر شکنجه شدند.

او گفت: کشتار فرقه داوودیه را فراموش نکردیم دیدگاه های نژادپرستانه ای که در آمریکا و اروپا حاکم هست علیه رنگین پوستان رو همیشه به یاد داریم و این ما را مصمم می کند که در اجرای رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت ایت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی به افشای حقوق بشر غربی و آمریکایی بپردازیم و در عین حال حقوق بشر اسلامی معرفی کنیم و هدف اصلی جلسه امروز هم همین موضوع است و امیدواریم که این جلسه دستاوردهای خوبی داشته باشد.

در این نشت هدایایی از طرف آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه (س) توسط دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر به سخنرانان و برخی مدعوین اهدا شد.

257820