طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند با حضور ۱۲هزار امدادگر آغاز می‌شود/ غربالگری مسافران در 32 مرز زمینی، هوایی و دریایی

سخنگوی جمعیت هلال احمر در آستانه سال نو با اشاره به طرح غربالگری مسافران در 32 مرز زمینی، هوایی و دریایی از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند با حضور ۱۲هزار امدادگر خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از جمعیت هلال احمر؛ محمدحسن قوسیان مقدم در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی جمعیت هلال احمر و در آستانه سال نو، علاوه بر تشریح عملکرد جمعیت در سال 99 به برنامه های پیش روی این جمعیت در حوزه های مختلف و در سال 1400 نیز پرداخت.

قوسیان مقدم در ادامه با تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر در سال 99 در حوزه امداد و نجات که پیشانی خدمات جمعیت بوده و مردم هلال احمر را بیشتر با این خدمت می شناسند، گفت: امدادگران هلال احمر نخستین سربازان حاضر در صحنه حوادث و بلایا هستند و به عنوان نیروی داوطلب در کنار هلال احمر به مردم خدمت می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم، طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه آغاز می شود و تا 15 فروردین سال 1400 ادامه دارد.

سخنگوی جمعیت با تاکید بر لزوم پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی در سال جدید، 561 پایگاه ثابت جاده ای فعالیت دارند. علاوه بر این در موضوع قرنطینه مرزها با همکاری دستگاه های مرتبط، در 32 پایگاه و مرز زمینی و هوایی و دریایی از جمله در استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، ایلام، خراسان و ... فعالیت داریم که در این طرح به جز تب سنجی مسافران و در صورت نیاز، تست سریع PCR نیز انجام می شود و مسافران بیمار با همکاری دستگاه های مرتبط، قرنطینه 2 هفته ای می شوند.

قوسیان مقدم ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروزی، 1553 تیم عملیاتی در قالب 12 هزار نجاتگر تخصصی فعال هستند، 3453 خودروی امدادی، 1062 آمبولانس، 1218 خودرو امدادی، 19 اتوبوس آمبولانس، 456 خودروی نجات، 50 خودروی آرگو، 16 خودرو ارتباطات، 11 خودرو فرماندهی عملیات، 122 موتورلانس، 480 موتورسیکلت امداد و 19 فروند بالگرد به کارگیری خواهند شد.

طرح غربالگری مسافران در 32 مرز زمینی، هوایی و دریایی

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه با تشریح طرح مشارکت در مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور، اظهار کرد: هلال احمر در موضوع غربالگری مسافران در 32 مرز (زمینی، هوایی و دریایی) در 16 استان مشارکت دارد که در بحث غربالگری مسافران ورودی به کشور در مرزهای زمینی با 18 مرز و حدود 3 هزار مسافر روزانه، 11 مرز هوایی با برآورد 3 هزار مسافر روزانه و مرزهای دریایی با 3 بندر و برآورد روزانه 200 مسافر خدمت رسانی می کند.

قوسیان مقدم ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح از گسترش بیماری کرونا به‌خصوص نوع انگلیسی آن پیشگیری شود.

257807

مطالب مرتبط