فرماندار:

۲۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در انزلی پرداخت شده است

فرماندار انزلی از پرداخت ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و بالغ بر پنج میلیارد تومان تسهیلات فراگیر و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی نهادهای حمایتی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، اسماعیل میرغضنفری روز شنبه در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد : دولت تدبیر و امید یکی از دولت هایی است که به جوانان بیشترین بها را داده و در عمل جوانگرایی را در بدنه مدیریت اعمال کرده است و نشان داد که باید فرصت لازم به جوانان داده شود تا در آزمون و خطاها خود را نشان دهند.

وی وظیفه مسئولان را فراهم کردن فضای لازم برای بهره گیری از توانمندی جوانان در عرصه مختلف دانست و افزود : اگر اعتقادات دینی را پررنگ تر کنیم خیلی از مسائل قابل حل است. تا زمانی که نسبت به موضوعات مطرح شده اعتقاد محکمی نباشد دچار مشکل خواهیم شد. اعتقادات دینی می توانند ابزار محکمی برای دستیابی به خواسته های جوانان باشد .

فرماندار انزلی خاطر نشان کرد : باید کسانی به عنوان کمیته تخصصی ستاد امور جوانان انتخاب شوند که بتوانند پاسخگو باشند. مصوبات این ستاد باید بر مدار منطق بوده و در صورت تصویب مصوبه باید قابلیت اجرا داشته باشد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه با اشاره به ۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر(ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده، هدف از نامگذاری این روز را تقویت جایگاه جوانان در افکار عمومی و توجه بیشتر مسئولان به امور جوانان اعلام کرد .

مجید ستوده اظهار داشت: دستگاههای اجرایی باید به موضوعات مربوط به جوانان بیشتر رسیدگی کنند و کمک شود تا جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج در عرصه های مختلف قابلیت های خود را بروز دهند .

وی پیگیری مکانی مناسب برای خانه جوان، نشست با جوانان صاحب ایده و کار آفرین، تشویق جوانان به تاسیس سمن ها و سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف، دعوت از خیرین برای کمک به حل مشکلات جوانان، دعوت از بانکهای عامل برای ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال جوانان را برخی از اقدامات پیش رو عنوان کرد.

وی تصریح کرد: باید هشت کارگروه، ازدواج و خانواده ، مشارکت های اجتماعی ، هویت ، فضای مجازی ، اشتغال ، اوقات فراغت و پیگیری مصوبات در این ستاد تشکیل شود .

وی همچنین از ادارات خواست تا رابطین جوان خود را به ستاد ساماندهی امور جوانان و اداره ورزش و جوانان معرفی کنند .

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرانزلی نیز در این جلسه از پرداخت ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و بالغ بر پنج میلیارد تومان تسهیلات فراگیر و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی نهادهای حمایتی خبر داد .

معصومه رمضانزاده گفت : تاکنون ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونا با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماه پرداخت شده و همچنین تعاونی هایی با مدیریت جوانان تشکیل شده است .

در این جلسه رئیس اداره بهزیستی بندرانزلی نیز اظهار داشت : به تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی سال ۹۹ که زیر پوشش بهزیستی شهرستان بودند در مجموع دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

فرحناز غفاری فر هدف اصلی بهزیستی را توانمند سازی افراد تحت پوشش عنوان و تاکید کرد : امسال اداره بهزیستی انزلی در مجموع برای ۱۰۴ نفر از افراد تحت پوشش با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کرده است .

سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت برنامه های پیش بینی شده هفته جوانان و اشتغال و جلوگیری از آسیب های اجتماعی جوانان برگزار شد .

منبع: ایرنا

246277