مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی:

۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در استان مرکزی پرداخت شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با محوریت اقتصاد مقاومتی امسال در نقاط مختلف این استان پرداخت شد.

به گزارش سایت خبری پرسون مرکزی، امید محترمی گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات بیش از ۲۰۰ کارگاه خانگی راه‌اندازی و ۷۵۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شد.
وی ادامه داد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در بخش‌های پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، تولید قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ و بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، تولید ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: براساس بازرسی‌های انجام شده تمامی تسهیلات اشتغالزایی در جای خود هزینه شده که این امر نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.
محترمی بیان کرد: بیش از ۳۵ هزار کارگاه و دوره آموزشی و توانمندسازی در راستای تسهیل در امور متقاضیان اشتغالزایی و حل مشکلات این قشر در پنج سال اخیر در استان برگزار شده که تاثیر مهمی در ارتقای آگاهی افراد داشته است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز بسیج سازندگی استان اقدامات موثری انجام داد و بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در این امر مهم سازماندهی شدند.
در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد.

257647