بصیرت و صبر دو عنصر موثر در پیروزی

دلیل اصلی دشمنی آمریکا به عنوان فرعون زمان و طاغوت اعظم و شیطان بزرگ با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی که همانا آرمان و اهداف بعثت پیامبر اعظم (ص) است، می باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر یدالله جوانی در یادداشتی عنوان داشت:

رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات خود به مناسبت سالروز بعثت پیامبر اعظم (ص) ضمن تشریح اهداف بعثت به نقطه کانونی دعوت انسان به توحید برای رسیدن به سعادت و رستگاری اشاره کردند و به استناد آیات الهی، وجود دشمن و دشمنی‌ها با حرکت انبیاء و از جمله پیامبر اسلام را یک سنت و امر قطعی دانستند. بسیار بدیهی و روشن است وقتی پیامبر مردم را به سوی عبودیت، بندگی و توحید دعوت می‌کند، تمامی ظالمین، ستمگران، کافرین، فاسقین و در یک کلام تمامی طاغوت‌ها به مقابله با آن پیامبر روی آورند. معظم له در این بیانات تشکیل حکومت از سوی پیامبر(ص) برای تحقق اهداف بعثت را که همانا حکمرانی الهی است، امری ضروری برای جامعه دینی دانسته، مقابله دشمنان با این نوع حکمرانی را هم به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر طبق آیات الهی، مورد تاکید قرار دادند.

امام خامنه ای در ادامه بیانات خود که از سیمای جمهوری اسلامی بطور مستقیم برای مردم پخش می‌شد، قیام حضرت امام(ره) و پدیدآیی انقلاب اسلامی را یک حرکت در امتداد بعثت با همان اهداف معرفی کردند. بنابراین به همان دلایل، انقلاب اسلامی نیز از همان ابتدای شکل گیری و پیروزی، با همان دشمنی ها مواجه گردیده است. دشمنی‌هایی که پس از 42 سال همچنان ادامه داشته و از این پس نیز ادامه خواهد داشت. بنابراین با قطعی دانستن دشمن و دشمنی‌ها، برای یک جامعه و کشوری که مردمانش راه عبودیت و بندگی خداوند را برای رسیدن به قله‌های افتخار و و عزت دنیایی و سعادت و کمالات اخروی در پیش گرفته‌اند، باید در جستجوی عوامل پیروزی بر اساس همان سنت الهی بود.

این نظریه که جریان‌ها، گروه‌ها و افرادی بعضا مطرح می‌کنند که باید به دشمنی‌ها با دیگران و از جمله آمریکا پایان دهیم، ریشه در جهل و ضعف آگاهی آنان نسبت به سنت‌های الهی، تاریخ انبیا و تجارب بشری دارد. اگر کسی بگوید چون ایران بدنبال هسته ای شدن رفته، آمریکایی‌ها با ما دشمنی می‌کنند، فلذا اگر از صنعت هسته‌ای صرف نظر کنیم، آنان دیگر کاری با ما نخواهند داشت، این نگاه از واقعیت به دور بوده و کاملا جنبه ذهنی دارد. دلیل اصلی دشمنی آمریکا به عنوان فرعون زمان و طاغوت اعظم و شیطان بزرگ با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی که همانا آرمان و اهداف بعثت پیامبر اعظم (ص) است، می باشد. با این نگاه به راه الهی انقلاب اسلامی و دلیل دشمنی‌های دشمن با این راه، باید اطمینان داشته باشیم که خداوند متعال به پویندگان راه خود وعده نصرت و پیروزی قطعی داده است. باید به وعده الهی حسن ظن داشت و به آینده درخشان امیدوار بود.

البته ملت ایران بر اساس همین حسن ظن به وعده‌های الهی در پرتو کار و تلاش و مجاهدت‌های فراوان در حوزه‌های گوناگون، 42 سال پرافتخار را با غلبه بر دشمنی‌های دشمن پشت سر گذاشته است. فراموش نباید کرد که تصور دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان این بود که انقلاب اسلامی در همان ماه‌های اول و یا سال اول و دوم شکست خورده و به تاریخ خواهد پیوست! فراموش نباید کرد که در دوره ترامپ، آمریکایی‌ها با تمرکز بر سیاست "فشار حداکثری" با صراحت در بوق و کرنا کرده و گفتند که جمهوری اسلامی چهل ساله نخواهد شد! به کوری چشم دشمنان اینک جمهوری اسلامی مانده و وارد چهل و سومین سال خودش شده است و ترامپ‌ها رفته اند! انقلاب اسلامی به سرعت در حال طی کردن مسیر تحقق آرمان‌های خویش با تاکید بر آرمان پی‌ریزی و پدید آوردن تمدن نوین اسلامی در قرن بیست و یکم است. از این پس نیز توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد، به شرط آنکه به عوامل پیروزی و مشروط آن توجه داشته باشیم. خداوند به مومنین امر به تولید قدرت و قوی شدن تا جایی ‌که دشمنان از این قدرت بترسند و دست از تعرض بردارند، داده است. اما در این میان دو عنصر در خلق پیروزی‌ها تا رسیدن به آرمان‌های الهی نقش اساسی دارد.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیاناتشان در این خصوص فرمودند:
«دو عنصر مهم برای مواجهه با این دشمنی لازم است. بنده همیشه توصیه کرده ام و باز هم توصیه می‌کنم. یکی بصیرت و دومی صبر و استقامت. این دو عنصر اگر وجود داشته باشد، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند و هیچ لطمه‌ای نمی‌تواند بزند و هیچ توفیقی به دست نخواهد آورد. بصیرت و صبر»

معظم له ضمن تشریح و تبیین معنای صبر و استقامت، یکی از مهمترین راه های حفظ صبر و بصیرت در جامعه را، تواصی در جامعه دانستند، آنجا که مردم یکدیگر را به حق و صبر دعوت کنند.

257417