آیین گرامیداشت مقام شهدا استان لرستان برگزار شد

آیین گرامیداشت مقام شهدای استان لرستان که به همت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، محمد رزم؛ رییس کل دادگستری استان لرستان امروز در آیین گرامیداشت مقام شهدای استان لرستان که به همت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه استخدامی برای ایثارگران مطابق قوانین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این مجموعه به‌طور کامل تخصیص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تبدیل وضعیت تمام ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگران به رسمی و قطعی در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اولویت دادن به قشر ایثارگران در انتصابات و تغییر سمت و وضعیت‌ها، افزود: در مجموع از ۲۳ خانواده شهید و ایثارگر دادگستری استان طی سال جاری سرکشی و دیدار شد.

رزم واژه شهادت را از برترین و مقدس‌ترین واژه‌های فرهنگ اسلامی عنوان و تصریح کرد: شهید کسی است که جان خود را در راه خدا از دست می‌دهد و شهادت اوج کمال انسان است زمانی که هستی خود را نثار محبوب و معشوق خود می‌کند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را موجب بقای اسلام و نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: این مهم نیز برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده، همچنان‌که دوران هشت‌ساله دفاع مقدس مشعلی پرفروغ برای نسل‌های آینده کشور است.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

257411