به مناسبت مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم

پیامبری ات مبارک!

امروز نقطه ثقل تاریخ است و اینک پیامبر خدا از غار حرا راهی هفت آسمان می شود تا نور نبوت را با صدایی رسا در گوش افلاکیان خاک بپیچاند.

پرسون_ امروز بیست و هفتم ماه رجب روز مبعث حضرت محمد(ص) است . انگار تاریخ برای شروعی دوباره به مکه رسیده است. زمان در جایی ایستاده است که انسانیت رنگ باخته و محمد(ص) می رود تا فریادگر عشق، آزادی و توحید باشد.

آری! امروز نقطه ثقل تاریخ است و اینک پیامبر خدا از غار حرا راهی هفت آسمان می شود تا نور نبوت را با صدایی رسا در گوش افلاک و خاک ‌بپیچاند.

و در این روز بود که نوای ملکوتی وحی در فضای روحانی حرا شکفت.

جبرئیل گفت: بخوان، محمد گفت: خواندن نمی دانم. جبرئیل گفت بخوان به نام پروردگارت...

به اذن خدا با صدایی گرم و لرزان خواندی و رسالتت آغاز شد، روح انسانیت را در باغ جان ها شکوفا کردی.

حال با آغاز پیامبریت باید سنگ صبور خلق می شدی و زمین تن خسته را با گام های خود به یقین می رساندی.

ابرها در این راه با سایه های مهربانشان پا به پایت راهی شدند تا نبوت را در زیر سایه شان آغاز کنی.

حال که عطر رسالتت تمام کائنات را صفا بخشیده و چشم ها و گوش ها را در انتظار فرمانت قرار داده باید خبر رسالت خود را به جهانیان ابلاغ و همه جا را لبریز از بوی خدا کنی .

تو آمده ای تا با معجزه کلمات وحی، پنجره روح را به آن سوی آسمان ها باز کنی و از عشق پلی به سمت نور بسازی.

اکنون که به نبوت رسیده ای باید ۲۳ سال رنج رسالت را برای رفع ظلم به مردم بفهمانی چراکه بعثت رسول خدا برای نجات روح و جسم مردم از ظلمت است.

حکومتی که قانون دارد و این قانون را خدا تعیین کرده و لازمه این قانون استقامت و صبر است. استقامتی که لازمه رهبری انبیای خداوند است و بارها در معجزه بحق پیامبر اکرم (ص ) قرآن مجید آمده است: (فاستقیم کما امرت) یعنی نهضت کن و استقامت کن. این دو خاصیت در پیشبرد مقاصد بزرگ پیغمبر اسلام است که می تواند سرمنشأ همه پیروزی ها و شکست دشمن باشد.

روز مبعث شریفترین روزی است که در عالم همچون این روز بی نظیر وجود ندارد و پس از وجود مقدس محمد(ص) نیز پیامبری بزرگتر از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در عالم هستی وجود ندارد.

در و گوهری که رسالتش منشا خیر و برکت برای بشریت شد و جهانیان را از طغیان های چندین هزار ساله طاغوتیان رها ساخت و با ایجاد تزکیه نفس در نفوس آدمیان دلها را صفا بخشید.

یکی دیگر از انگیزه های بعثت تحول عرفانی و علمی در عالم است که به وسیله آن فلسفه های خشک یونانی را به عرفانی عینی و شهودی تبدیل کرد.

بعثت رسول خدا برای تحقق رفع ظلم از مردم است و به آنها این قدرت را می‌دهد تا با قدرت های بزرگ‌مقابله کنند و به بشریت بفهماند که تنها راه رستگاری قدرت و حکومت توحیدی خداوند بزرگ است.

منیژه فرهانپور-استان همدان

247231