سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

اولین بیمار مبتلای قطعی به کرونا جهش یافته در استان درگذشت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسایی موارد جدید کرونا جهش یافته در استان یزد خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسایی موارد جدید کرونا جهش یافته در استان یزد خبر داد.

سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: با شناسایی دو مورد دیگر مبتلا به کرونا انگلیسی در شهرستان میبد و یک مورد جدید در شهرستان اردکان، مجموع سرخوشه های مثبت مبتلا به کرونای انگلیسی در استان به ۲۴ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون شهرستان های یزد، اردکان ، میبد، ابرکوه و خاتم موارد ابتلا به کرونای انگلیسی دیده شده است.

سلمانی گفت: اولین بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی که چند روز قبل فوت کرده بود پس از انجام آزمایش های تکمیلی ابتلای وی به کرونای انگلیسی محرز شد؛ بدین ترتیب متاسفانه اولین فوتی مبتلا به واریانت جهش یافته انگلیسی در استان ثبت شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: در شبانه روز گذشته، ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

سلمانی تصریح کرد: با توجه به این که سرعت انتقال و شیوع ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است؛ اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی ها بیش از پیش مورد تاکید است

247203