مدیرعامل شرکت پست ایران در یزد عنوان کرد:

ابتلای دو هزار پست چی در کشور به بیماری کرونا

در ایام کرونا زحمات بسیاری توسط نیروهای پست به ویژه نامه رسان‌ها کشیده شد و 2 هزار نفر از همکاران ما در سراسر کشور به این ویروس مبتلا و هشت نفر فوت شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، رمضانعلی سبحانی فر بعدازظهر چهارشنبه در ادامه برنامه های سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: پست یک دستگاه قدیمی و جزو اولین دستگاه های دولتی بوده و از دوران امیرکبیر به بعد، خدمات آن به مردم نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به امانتداری به عنوان یک اصل مهم در پست عنوان کرد: اصل 25 قانون اساسی بر امانتداری پست تاکید دارد و ما نیز در صدد حفظ امانتداری پست به هر شکل ممکن هستیم.

سبحانی فر با اشاره به فعالیت‌های پست در دوران شیوع کرونا عنوان کرد: در ایام کرونا زحمات بسیاری توسط نیروهای پست به ویژه نامه رسان‌ها کشیده شد و 2 هزار نفر از همکاران ما در سراسر کشور به این ویروس مبتلا شدند و هشت نفر نیز فوت شدند تا مردم در خانه ها بمانند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه خریدهای اینترنتی که توسط مردم در دوران شیوع کرونا انجام شده است، افزود: 30 تا 40 درصد خریدهای مردم از طریق اینترنتی انجام شد زیرا قرنطینه بودند و همکاران ما ارسال را انجام می دادند.

وی عنوان کرد: در مقطعی در این دوران کار سنگینی بر عهده همکاران ما بود و به رغم اینکه دولت دو هفته را تعطیل اعلام کرد، همکاران ما نه تنها تعطیل نشدند بلکه کار آنها دو برابر و شبانه روزی شد.

سبحانی فر با اشاره به خدمات پست به نمایشگاه کتاب یادآور شد: نمایشگاه کتاب همیشه در مصلی برگزار می شد اما امسال این نمایشگاه مجازی برگزار شد و پست، یک میلیون و 300 هزار کتاب خریداری شده به ارزش 70 میلیارد تومان را جابجا کرد که این اقدام توسط رئیس جمهور نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

وی از افتتاح موزه پست در یزد به عنوان یکی از مهمترین برنامه های سفر خود یاد کرد و اظهار داشت: موزه پست امروز به دلیل جهانی بودن یزد همچنین شاهراه بودن یزد در زمینه ارسال مرسولات، راه اندازی شد و امیدواریم بتوانیم گامی در مسیر آشنایی مردم با تاریخ پست باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پست قدمتی به طول زندگی بشر دارد، اظهار داشت: در دوره های مختلف به شیوه های مختلف پیغام رسانی انجام می شده و کم کم متحول شده و به شکل امروزی رسیده است.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: پست یک امانتدار است که امانات مردم را می رساند بنابراین امانتداری به عنوان یک مولفه باید به شکل ویژه مدنظر پست باشد و خوشبختانه یزدی‌ها و پست یزد در این زمینه زبانزد است.

وی، ارسال سریع پیام ها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ارسال سریع یک پیام می تواند در زندگی مردم اثرگذار باشد.

ناصری همچنین به بیان خاطره ای از دوران تبعید امام خمینی(ره) به نجف و همراهی با ایشان پرداخت و عنوان کرد: بهترین خاطرات آن دوران مربوط به بسته ها و نامه هایی است که از ایران به دستمان می رسید.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

247174