انهدام باند فروش دارو در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و انهدام دو باند بزرگ در زمینه دارو و کشف بیش از ۳۰۰ هزار قلم انواع داروهای غیر مجاز مربوط به کرونا، دیابت، سقط جنین، بیماری های نادر و ... خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه خرید و فروش و معامله هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است، اظهارکرد: اخیرا تیم های رصد پلیس فتا از فعالیت اعضای دو باند که اقدام به آگهی کردن و خرید و فروش دارو در فضای مجازی می کردند، مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه نتایج تحقیقات اولیه به مقام قضائی ارجاع و مجوز عملیات دریافت شد، گفت: افسران تیم عملیاتی پلیس فتا تهران بزرگ پس از شناسایی تمامی اعضای این باندها در دو عملیات جداگانه، این دو باند را منهدم و در این رابطه چهار نفر را در مناطق غربی و جنوب غربی تهران دستگیر کردند.

معظمی گودرزی افزود: در مجموع از این افراد، ۳۰۰ هزار قلم انواع دارو از جمله داروهای مرتبط با درمان کرونا، انسولین، سقط جنین، داروهای اعصاب و روان و ... کشف و ضبط شد که عمده این داروها غیر مجاز بودند و تعداد زیادی از آن‌ها نیز در شرایط نامطلوب و غیر استاندارد نگهداری می شدند و یا تاریخ مصرف گذشته بودند که در صورت استفاده توسط مردم می توانست فرد مصرف کننده را با مخاطرات جدی روبه رو کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید برای تهیه دارو به فضای مجازی روی آورند و از این طریق اقدام به خرید کنند، خاطرنشان کرد: هرگونه خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است و پلیس فتا با این جرم و موارد مرتبط با آن در فضای مجازی برخورد می کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند. بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر می‌شوند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

247140