مدیر کل بیمه سلامت استان همدان:

پزشکان نسخه نویس الکترونیک طلبی از بیمه سلامت ندارند

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: پزشکان نسخه نویس الکترونیک طلبی از بیمه سلامت ندارند.

سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در گفت وگو با سایت خبری پرسون با بیان اینکه از توفیقات نسخه‌نویسی الکترونیک به روز بودن مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد است اظهار کرد: تقریبا می‌توان گفت در هیچ جای استان و حتی کشور به پزشکان و مراکز درمانی نسخه‌نویس الکترونیک بدهی نداریم.


وی با اشاره به اینکه مطالبات خدمات نسخه‌نویسی همکاران پزشک در مراکز خصوصی و مطب‌ها به طور کامل در بهمن‌ماه پرداخت شد افزود: شاید خیلی کم و آن هم چند درصد ثبت نسخ با مشکل دیتا مواجه شده که هماهنگی صورت گرفته مطالبات آنها هم پرداخت شود.


مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: پرداخت به روز مطالبات توفیقی است که ما وعده داده بودیم در صورت ارائه خدمات الکترونیک و استقرار آن این مهم محقق خواهد شد و هیچگاه هم سابقه نداشته تا دهم هر ماهی مطالبات پزشکان تسویه شود.


فرجی با اشاره به اینکه در بخش داروخانه مشکلات بیشتری وجود داشت اما در حال رفع است و تقریبا بخش قابل توجهی از مطالبات نسخ دارویی را پرداخت کردیم افزود: اعتباراتی وجود دارد تا بقیه مطالبات پرداخت شود اما چون در اسناد آذرماه و دی‌ماه مغایرت‌هایی وجود داشته فعلا پرداخت ۶۰ در صد اسناد دارویی این دو ماه محقق نشده است.


وی با تاکید به اینکه امیدواریم بتوانیم نسخ دی و بهمن ماه داروخانه‌ها را تا پایان سال پرداخت کنیم که در این صورت بروز بودن پرداخت‌های دارویی نیز محقق می شود گفت: مطالبات بیمارستان‌های خیریه و دولتی غیردانشگاهی هم تا آبان ماه پرداخت کردیم و قرار است آذرماه هم تسویه شود.


فرجی با بیان اینکه پرداخت مطالبات پزشکان به روز است و آنها هیچ طلبی ندارند و در حوزه بیمارستان ها هم اگر مطالبات آذرماه را پرداخت کنیم که البته اسناد بهمن ماه آنها اخیرا” ارسال شده است، گفت: قصد داریم پرداختی بیمارستانها را هم به کمتر از دو ماه برسانیم و رضایت آنها را هم جلب کنیم که در مجموع هدف ما این است که خدمات بهینه‌ای به بیمه‌شدگان ارائه شود.

247072

مطالب مرتبط