اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت متصل می شوند.

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در پایان آیین بهره برداری از طرح‌های ارتباطی حوزه روستایی هرمزگان اظهار داشت: چند نقطه کشور از نظر ارتباطی عقب ماندگی‌هایی داشت که یکی از آنها این استان بود.

وی ادامه داد: به مردم هر در شهریور ماه با توجه به وضعیت استان که شاخص های توسعه ارتباطی ۶۰ درصد بود قول دادم که به بالای ۸۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: بر سر وعده خود بودیم و شاخص های ارتباطی روستایی اکنون به ۸۲ درصد رسانده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ۲۸۱ روستا تا امروز متصل شدند و ۲۵ روستای دیگر تا پایان سال به این‌ها اضافه می‌شود.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: ۲۲ درصد رشد در حوزه ارتباطات این استان نسبت به قبل از آن در همین چهار ماه با ایجاد سایت های جدید و ارتقاء های انجام گرفته رخ داده است که در حوزه احداث فیبرنوری شاهد ۲۹ درصد رشد هستیم.

وی افزود: قول دادیم در این شرایط همه توان خود را بگذاریم که بچه های مناطق محروم که به اینترنت دسترسی داشته باشند و خوشحالم که رضایت را در چهره مردم بشاگرد می‌بینم‌.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا قبل از این ۵ درصد روستاهای بشاگرد به اینترنت دسترسی داشتند که اکنون به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

آذری جهرمی گفت: اکنون امکان نظارت مردمی اهالی بشاگرد بر مسوولان فراهم شد و اولین نقد هم به نحوه اجرای فیبر در این شهرستان بود که این دستاورد بزرگی برای نظام است.

وی اشاره کرد: علاوه بر این باید توانمند سازی مردم برای استفاده از این فضا را برای درآمد زایی داشته باشیم و تا بتوانند محصول‌های خود را در سراسر کشور بفروشند.

به گفته این مقام مسوول، مشکل بخشی از روستاها باقی مانده هرمزگان که تا قبل از پایان دولت در مناطق فین و احمدی و سیاهو حل خواهد شد.

اینترنت نسل پنجم تلفن همراه به هرمزگان رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با راه اندازی دکل مخابراتی نسل پنج اپراتور دوم تلفن همراه کشور در کیش اینترنت نسل پنجم تلفن همراه به هرمزگان رسید.

آذری جهرمی افزود: بزودی این خدمات در بندرعباس و قشم توسط اپراتور اول تلفن همراه داده خواهد شد.

اینترنت مردم در مناطق افتتاح شده به مدت یک هفته رایگان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح‌های اجرا شده برای دسترسی مناسب به ارتباط حق و حقوق اولیه مردم ایران است.

وی بیان داشت: هر ۲ اپراتور به مدت یک هفته در مناطقی که طرح‌های ارتباطی انها افتتاح شد به مدت یک هفته اینترنت رایگان برای استفاده مردم می‌دهند که این عیدی خوبی برای آنان است.

آذری جهرمی افزود: پیامک‌های آن نیز از فردا برای اهالی این مناطق ارسال می‌شود.

پدربزرگ ها اجازه حضور جوانان در عرصه‌های اجرایی را بدهند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در مجلس قبل اعتماد به وزرای جوان سخت بود که نمایندگان هرمزگان حمایت کاملی از ما کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم این روال استمرار داشته باشد زیرا مردم چشم انتظار تغییر هستند.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: امیدوارم پدربزرگ‌ها با رهبری همراهی کرده و اجازه ورود جوانان به عرصه‌های اجرایی را داده و فضا را باز کنند.

وی افزود: این تنگ نظری ها باید کنار گذاشته شود و با نگاه تنگ نظرانه فضای قطار انقلاب را تنگتر نکنند، چرا که در غیر این صورت خودشان با قطار خالی باقی می‌مانند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: عرصه اجرایی کشور نیازمند فضای جوانانه است.

آذری جهرمی یاد آور شد:برنده مناقصه رینگ فیبرنوری جزایر سه گانه ابوموسی تنب بزرگ و کوچک دیروز مشخص و تامین اعتبار شده و بزودی احداث آن آغاز می‌شود.

247068

مطالب مرتبط