سخنگوی وزارت بهداشت:

برای رفتن به سفر چند ماه صبر کنید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم تا چند ماه دیگر و تا زمانیکه به درصد قابل قبولی از واکسیناسیون علیه کرونا برسیم، صبر کنند و به سفر نروند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سیما سادات لاری افزود: عقل حکم می کند تا زمانیکه به درصد قابل قبولی از واکسیناسیون علیه کرونا برسیم مردم به سفر نروند و دورهمی نداشته باشند تا بیماری کووید ۱۹ بیشتر از این در بین ما مرگ بهمراه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا در حال تولید شدن در کشور و همچنین وارد شده است، اظهار داشت: مردم کشورمان تا کنون تاب آوری خوبی داشتند و با ما همکاری کردند اما از آنها می خواهیم که باز هم صبر داشته باشند.

لاری با تاکید بر اینکه تجربه یک سال اخیر نشان داد هرجا تجمعی اتفاق می افتد و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود بیماری کووید ۱۹ شیوع می یابد، تصریح کرد: بهمین دلیل همیشه توصیه وزارت بهداشت این است که مردم سفر و تجمع نکنند و دورهمی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا از ما خسته نشده بلکه به شکل جهش یافته و با قدرت سرایت بیشتر مانند آنچه در خوزستان اتفاق افتاده در حال گرفتن بیماران از ما است، تاکید کرد: ما نباید از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی خسته شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در نهایت ستاد ملی مقابله با کرونا درباره چگونگی سفرها تصمیم می گیرد و محدودیت ها بر اساس رنگ بندی ها تعیین خواهد شد بطوریکه اگر در جایی شدت بیماری زیاد شود قطعا محدودیت های بیشتری خواهیم داشت.

لاری با بیان اینکه ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در بسیاری از استان ها شناسایی شده است، اضافه کرد: بسیاری از افرادی که درگیر این نوع ویروس شدند سابقه سفر ندارند که نشان می دهد این ویروس در چرخش است و هرچه ترددها بیشتر شود، چرخش ویروس جهش یافته هم بیشتر و از طرفی امکان جهش در ویروس خودمان نیز ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور پایین آمده و به ۷۶ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: ما در هفته های اخیر تا ۸۸ درصد را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشتیم اما کاهش آن، نگران کننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت اصفهان در زمینه کرونا خیلی بد نیست، افزود: بستری ها در این استان نسبت به هفته قبل ثبات داشته و خیلی افزایش نداشته است.

تاکنون یک میلیون و ۷۰۶ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از میان آنها ۶۰ هزار و ۸۶۷ نفر جان باختند.

استان اصفهان درزمان حاضر در وضعیت زرد (خطر متوسط) کرونا قرار دارد و حدود ۴۵۰ بیمار دارای علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۷۰ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

منبع: ایرنا

246999