گزارش پرسون از شهریار فوتبال ایران؛

علی دایی این روزها چه می کند؟!

همین دیروز بود که خبرنگار یکی از خبرگزاری ها بالاخره علی دایی را گیر آورد و با او مصاحبه کرد. علی دایی در این مصاحبه مثل همیشه گفته که تمایلی برای بازگشت به فوتبال ندارد و آرامش زندگی اش را دیگر به هم نمی زند.

به گزارش سایت خبری پرسون، دایی از اردیبهشت ماه سال 98 که از سایپا اخراج شد تا امروز هیچ فعالیتی در فوتبال نداشته است و با وجود داشتن پیشنهادات متعدد در نهایت تصمیم گرفته که به فوتبال برنگردد.

این چهره محبوب پرسپولیسی ها بارها تاکید کرد که تمایلی به بازگشت به فوتبال ندارد.

اما حضور نداشتن دایی به این معناست که واقعا سرش خلوت است و فقط با خانه و خانواده وقت می گذراند؟! نه چنین نیست...

شهریار، مرد خانواده

آقای گل جهان بیش از یک سال و نیم است که وقت خیلی بیشتری برای خانواده اش می گذارد و از این وضعیت هم راضی است. نورا نام دختر کوچک اوست که 10 سال دارد. دایی تقریبا تمامی کارهای دخترش را انجام می دهد و حتی در زمینه آموزش مجازی مدارس هم پای به پای دخترش پیش می رود و به او در درس هایش کمک می کند.

دایی با دخترش به سوارکاری و اسکی می رود و گاهی اوقات هم با او تنیس بازی می کند.

آنهایی که علی دایی و دخترش را از نزدیک دیده اند می گویند پدر و دختر با زبان انگلیسی با هم حرف می زنند!

او یک پدر تمام وقت برای دختر کوچک ترش است و شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که او تمایلی ندارد به فوتبال و تمامی حاشیه هایش برگردد آرامشی است که کنار «نورا» دارد.

تجارت بین المللی

اما نورا تمام دغدغه علی دایی نیست، هر چند مهم ترین مسئله است. با این حال دایی در کنار توجه به همسر و فرزند و در کل خانواده همچنان یک بیزینس من بسیار فعال و خلاق است. هر سال علی دایی یک چشمه دیگر از مهارت های تجارتی اش را «رو» می کند و در تخصص جدیدی سرمایه گذاری می کند. گفته می شود علی دایی در 20 سال اخیر انواع و اقسام تجارت ها را تجربه کرده است، از سهام داری در کارخانه نوشابه سازی گرفته تا تولیدی پوشاک و لوازم ورزشی و نمایندگی بیمه و رستوران داری و چندین و چند زمینه دیگر.

علی دایی در روزهای غیرفوتبالی هم تجارت را جز اولویت های اصلی زندگی اش قرارداده است.

گفته می شود دایره تجارت های علی دایی به مرزهای خارج از کشور مثل امارات، آمریکا، ترکیه و اسپانیا هم کشیده شده است.

دستی در کار خیر

علی دایی یکی از خیرترین ورزشکاران ایرانی است. یادمان نمی رود که او چگونه مدتی پیش مقدمات آزادسازی چندین زندانی مهریه را فراهم کرد. او هنوز هم دستی در کار خیر دارد و با چند سازمان و نهادهای مربوط به آن در حال همکاری است.

کارهای عام المنفعه یکی از اولویت های آقای گل جهان در تمام سال های اخیر بوده است.

و اما مادر...

مادر علی دایی سال گذشته بیمار بود اما خوشبختانه اکنون وضعیت بهتری دارد. «مادر» نیز یکی دیگر از دغدغه های شهریار فوتبال ایران است، شهریاری که در روزهای بدون فوتبال فرصت بیشتری برای دیدن و رسیدگی به مادرش دارد. این مادر با حمایت هایش نقش زیادی در رشد علی دایی به عنوان یک فوتبالیست داشت و در دوران کودکی شهریار همیشه از او حمایت می کرد.

246665