کاهش 20 درصدی تعداد بیت کوین های نگهداری شده در صرافی ها طی 12 ماه اخیر

داده های جمع آوری شده توسط پلتفرم تحلیل داده گلاسنود (Glassnode) نشان می دهد که تعداد بیت کوین های نگهداری شده در صرافی های متمرکز در طی 12 ماه اخیر تقریبا 20٪ کاهش یافته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، این داده ها حاکی از آن هستند که سرمایه گذاران بیت کوین خود را از صرافی ها برداشت کرده و به کیف پول های سرد منتقل می کنند و به این ترتیب باعث ایجاد نوعی بحران در عرضه این ارز رمزپایه می شوند.

در روز 6 مارس (16 اسفند)، گلاسنود با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی نشان داد ارزهای خریداری شده طی سال 2021 همزمان با افت قیمت مشاهده شده در اواخر ماه فوریه (اواسط اسفند) با ضرر منتقل نشده اند.

معیار شرکت “Hodlwaves” ، که در واقع معیاری برای اندازه گیری زمان آخرین جایجایی درون زنجیره ای ارزها است نیز به افزایش فعالیت انباشت توسط سرمایه گذاران اشاره دارد. داده های Hodlwaves که روز 22 فوریه (4 اسفند) منتشر شد، نشان می دهد 57 درصد از موجودی بیت کوین بیش از یک سال است که جابجا نشده است. به علاوه، بیش از یک سوم BTC های مذکور بیش از پنج سال است که اصلاً جابجا نشده اند. این واقعیت نشان می دهد که بخش قابل توجهی از کوین ها از دست رفته است.

افزایش محبوبیت صرافی های غیرمتمرکز و پروتکل های دیفای نیز ممکن است باعث کاهش موجودی بیت کوین در صرافی های متمرکز شود. با توجه به تقاضای زیاد بیت کوین در اکوسیستم دیفای، کل ارزش قفل شده ( TVL ) پروتکل توکن سازی BTC یعنی رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin ) از ابتدای ماه مارس (اواسط اسفند) بیش از 1 میلیارد دلار افزایش یافته است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

246650