از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز به کار ٨١ مرکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" در گیلان

٨١ مرکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" صبح امروز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان گشایش یافت.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مدیرکل بهزیستی گیلان درباره افتتاح این مراکز گفت: ٨١ مرکز مثبت زندگی در ٨١ منطقه شهری و روستایی استان شامل تعداد ۵۰ منطقه شهری و ۳۱ منطقه روستایی و حاشیه ای افتتاح شده است که ۳۲۵ نفر از فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مراکز جذب شده اند.

دکتر حسین نحوی نژاد بیان داشت: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏ ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه ‏های هدف به خدمات سازمان ، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات بهزیستی و ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان از جمله اهداف ایجاد مراکز مثبت زندگی است.

وی خاطر نشان کرد: ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان بهزیستی در یک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان بهزیستی، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت ، ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان ، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و بهبود و اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از جمله دیگر اهداف راه اندازی این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی گیلان درباره خدمات و فعالیت‏ های قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی اظهار داشت: بهزیستی استان موظف است فعالیت‏ هایی را بدون نیاز به صدور پروانه فعالیت جداگانه به مراکز مثبت زندگی واگذار کند.

وی خاطر نشان کرد: ثبت درخواست فرزند خواندگی و تشکیل پرونده اولیه، ثبت درخواست و تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعان ، مصاحبه اولیه ، اخذ و بررسی مدارک ، بازدید منزل ، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‏ های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی و ارجاع درخواست ‏های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر و غیر مستمر) و معرفی نامه از جمله این فعالیت ها است.

نحوی نژاد افزود: پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‏ ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبان ، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی ، شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله ، تسهیل گری و تشکیل تیم محله / CBO و اقدامات اجتماع محور ، شناسایی فعال جامعه هدف ، ارائه آموزش‏های تشکیل و تحکیم خانواده و آموزش‏ های مهارت‏ های زندگی و پیشگیری از آسیب‏ های اجتماعی و جلب مشارکت های مردمی نقدی و غیرنقدی از دیگر خدمات و فعالیت های این مراکز است.

۶۵ هزار خانوار از خدمات بهزیستی گیلان بهره می برند.

منبع: ایرنا

246635