5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

پس از اینکه مجلس سنای آمریکا روز 7 مارس (17 اسفند) لایحه بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری را تصویب نمود، شاخص های فاندامنتال بیت کوین (BTC) تقویت شد. اگر واکنش تریدرها به این لایحه همانند واکنشی باشد که در ماه آوریل 2020 (فروردین ماه) از خود نشان دادند، پس از آن، بازارهای رمزنگاری می تواند شاهد یک رالی قدرتمند دیگر باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، این بسته محرک تمرکز بر کاهش ارزش دلار آمریکا را افزایش می دهد. به گفته پیتر برنت این نگرانی ها می تواند باعث شود برخی از سرمایه گذاران به جای نگه داشتن دارایی های خود به صورت ارزهای فیات، آنها را به دارایی های سخت و یا بیت کوین تبدیل کنند.

علاوه بر سرمایه گذاران، تعداد روزافزونی از شرکت های بزرگ تصمیم می گیرند از طریق خرید بیت کوین از ذخایر فیات خود محافظت کنند. پس از خرید مقادیر قابل توجهی بیت کوین توسط شرکت های صاحب نامی چون مایکرواستراتژی، تسلا و اسکوئر، اکنون یک شرکت چینی به نام Meitu اعلام کرده است که 40 میلیون دلار بیت کوین و اتر را به دارایی های خود افزوده است.

اگر شرکت های دیگر در سراسر جهان نیز از این اقدامات پیروی کنند و بخشی از ذخایر خزانه خود را در بیت کوین سرمایه گذاری نمایند، نوعی عدم تعادل میان عرضه و تقاضا ایجاد می شود و به دنبال آن، قیمت ها سر به فلک خواهند کشید.

در ادامه این بحث، به بررسی نمودارهای 5 ارز رمزنگاری شده برتر هفته خواهیم پرداخت که ممکن است در کوتاه مدت روند صعودی خود را از سر بگیرند.

BTC/USD

روز 5 و 6 مارس (15 و 16 اسفند) بیت کوین تا زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (در تراز 48484 دلار) سقوط کرد، اما دم بلند روی هر کندل نشان می دهد خریداران آماده هستند تا در سطوح پایین تر برای خرید اقدام کنند. گاوها (خریداران) در حال حاضر قیمت را به سمت مقاومت بالاسری 52040 دلار سوق داده اند.

چارت1 بیتکوین 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در حالی که میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح است، شاخص قدرت نسبی (RSI) شروع به افزایش کرده و به بالای سطح 58 رسیده است، که نشان دهنده تلاش گاوها برای بازگشت است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را تا بالای این مقاومت افزایش دهند، ممکن است جفت ارز BTC/USD بار دیگر رکورد 58341 دلاری را تاچ کند. شکستن این سطح می تواند آغازگر مرحله بعدی روند صعودی باشد که ممکن است تا 72112 دلار ادامه یابد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از این مقاومت بالاسری سقوط کند و به زیر سطح 46313 دلار برسد، قیمت این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه در تراز 42861 دلار کاهش یابد. این سطح به احتمال زیاد به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند.

اگر این جفت از این سطح حمایتی بازگردد، ممکن است چند روز دیگر را در مرحله تحکیم سپری نماید. اما اگر خرس ها قیمت را به زیر 41،959.63 دلار بکشانند، احتمالاً تریدرها برای خروج عجله کرده و این اقدام می تواند به تغییر احتمالی روند حرکت بیت کوین ختم شود.

چارت2 بیتکوین 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار 4 ساعته این جفت، یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل شده است که با شکست و بسته شدن قیمت در تراز 52040 دلار تکمیل می شود. این وضعیت صعودی دارای یک هدف الگوی 61075 دلاری است.

20-EMA شروع به صعود کرده و RSI به بالای سطح 62 رسیده است، که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوها می باشد.

اگر قیمت از سطوح فعلی یا مقاومت سربار کاهش یابد وزیر 47000 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست می دهد. چنین حرکتی می تواند راه را برای کاهش تا حمایت بعدی در 41959 دلار باز کند.

UNI/USD

پس از یک دوره تحکیم سه روزه در نزدیکی سطح 29 دلار، دیروز یونی سوآپ (UNI) مقاومت بالاسری را شکست. اگر گاوها بتوانند قیمت را در سطوحی بالاتر از 29 دلار حفظ کنند، چشم انداز از سرگیری روند صعودی تقویت می شود.

چارت1 یونی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

هر دو میانگین متحرک شیبی صعودی دارند و RSI در منطقه اشباع خرید قرار گرفته است، که نشان می دهد گاوها کنترل اوضاع را در دست دارند. اگر جفت ارز UNI/USD به بالای 33 دلار برسد، سطح قیمت بعدی که باید مراقب آن بود، 38 دلار و سپس 46 دلار می باشد.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (25.31 دلار) برسد، این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد. در چنین شرایطی، ممکن است این جفت ارز تا سطح 22 دلار و سپس میانگین متحرک ساده 50 روزه (19.78 دلار) سقوط کند.

چارت2 یونی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته این جفت ارز نشان می دهد که خرس ها احتمالاً به شدت از مقاومت بالاسری 32 دلاری دفاع می کنند. با این حال، اگر گاوها اجازه ندهند قیمت تا زیر 20-EMA افت کند، نشان دهنده قدرت آنها خواهد بود. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از منطقه 32 تا 33 دلاری می تواند آغاز کننده مرحله بعدی این حرکت صعودی باشد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 20-EMA برسد، این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان خواهد داد که تریدرها هنگام افزایش قیمت برای دریافت سود اقدام می کنند. پس از آن، این جفت ارز می تواند تا 50-SMA سقوط کند.

THETA/USD

در حال حاضر ارز رمزپایه تتا (THETA) در یک روند صعودی قوی قرار دارد. اگرچه قیمت این آلتکوین روز 7 مارس (17 اسفند) کاهش یافت ، اما دم طولانی روی کندل روز هشتم مارس (18 اسفند) خرید در سطوح پایین قیمت را نشان می دهد. اصلاحات در یک روند صعودی قوی معمولاً یک تا سه روز طول می کشد و پس از آن روند اصلی از سر گرفته می شود.

چارت1 تتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میانگین های متحرک صعودی و قرار گرفتن RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به سطوحی بالاتر از 4.72 دلار برسانند، جفت ارز THETA/USD ممکن است روند صعودی خود را از سر گرفته و به 5.73 دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از منطقه مقاومت بالاسری 4.50 دلار تا 4.72 دلار کاهش یابد، احتمال سقوط آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3.58 دلار) وجوددارد. بازگشت قیمت از این سطح حمایتی نشان می دهد به دلیل اینکه هنگام افت قیمت گاوها به خرید این ارز ادامه می دهند، احساسات مثبت حاکم بر بازار همچنان به قوت خود باقی هستند.

اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشانند، اصلاح عمیق تر آن تا میانگین متحرک نمایی 50 روزه (2.82 دلار) امکان پذیر است. چنین حرکتی نشان دهنده تضعیف مومنتوم حرکت این ارز بوده و ممکن است از سرگیری حرکت صعودی را به تأخیر بیندازد.

چارت2 تتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز THETA/USD نشان می دهد که 20-EMA در حال افزایش است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد. اگر گاوها بتوانند قیمت را به سمت سطوح بالاتر از خط روند نزولی سوق داده و در همان سطح نگه دارند، این جفت ارز ممکن است تراز 4.72 دلار را دوباره لمس کند. شکست این مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت همچنان اصلاح شود، احتمالاً در 20-EMA به حمایت خوبی برخورد می کند. در این شرایط، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به سطوح بالاتر از خط روند نزولی برسانند. با این حال، شکست زیر 20-EMA می تواند باعث شود قیمت تا 3.85 دلار کاهش یابد.

VET/USD

در حال حاضر ویچین (VET) در بازه وسیعی بین 0.0345 تا 0.060774 دلار محدود شده است. قیمت به مقاومت این بازه رسیده بود، اما فیتیله بلند کندل دیروز، رزرو سود در نزدیکی سطح 0.060774 دلار را نشان می دهد.

چارت1 ویچین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این حال، میانگین های متحرک شیبی صعودی دارند و RSI نیز در منطقه مثبت قرار گرفته است که نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای سطح 0.060774 دلار هدایت کنند و در آن سطح حفظ نمایند، جفت ارز VET/USD می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند.

اولین هدف در این روند صعودی 0.087048 دلار است و درصورت عبور از این سطح، این جفت ارز ممکن است به 0.10 دلار هم برسد.

چارت2 ویچین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، این احتمال وجود دارد که جفت ارز VET/USD تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.047 دلار) سقوط کند. بازگشت از این حمایت نشان می دهد که روند صعودی بدون تغییر به قوت خود باقی مانده است، اما شکست در زیر این حمایت ممکن است حرکات قیمت در یک بازه محدود را به دنبال داشته باشد.

گاوها تاکنون اجازه نداده اند قیمت سقوط کند. اگر این جفت ارز از 20-EMA بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای مقاومت بالاسری برسانند.

اگر آنها بتوانند قیمت را در سطوحی بالاتر از 0.060774 دلار حفظ کنند، ممکن است مرحله بعدی روند صعودی آغاز شود. با این حال، اگر قیمت به زیر 20-EMA کاهش یابد، احتمالاً فشار فروش تشدید شده و قیمت تا حمایت بعدی در 50-SMA کاهش خواهد یافت.

LUNA/USD

طی چند روز گذشته، توکن Terra (LUNA)در محدوده وسیعی بین 5 تا 8.50 دلار در حال تحکیم بوده است. هر دو میانگین متحرک شیبی صعودی دارند و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار گرفته است. این واقعیت نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیر صعودی است.

چارت1 لونا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

روز 5 مارس (15 اسفند)، گاوها توانستند قیمت را به سطوحی بالاتر از این محدوده برسانند، اما با این شکست قیمت، حرکت صعودی ادامه پیدا نکرد و روز 6 مارس (16 اسفند) قیمت LUNA به زیر 8.50 دلار سقوط کرد. این نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

با این حال، اگر گاوها میدان را خالی نکنند، نشان می دهند که تریدرها در انتظار خرید در سطوح پائین تر قیمت هستند. در صورت بروز چنین اتفاقی، ممکن است خریداران بار دیگر برای شروع مرحله بعدی حرکت صعودی تلاش کنند. در صورت موفقیت، جفت ارز LUNA/USD می تواند به سطح 12 دلار نزدیک شود.

چارت2 لونا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

فیتیله های بلند روی کندل های بالاتر از 8.50 دلار، رزرو سود در سطوح بالاتر را نشان می دهند. گاوها نیز در حال حاضر برای دفاع از 20-EMA تلاش می کنند. اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، خریداران دوباره سعی می کنند روند صعودی را با هدایت قیمت به سمت سطوح بالاتر از مقاومت بالاسری در 8.50 تا 9 دلار از سر بگیرند.

برعکس، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر 20-EMA کشانده و در همان جا حفظ کنند، ممکن است این جفت ارز به 50-SMA برسد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، احتمال دارد جفت ارز LUNA/USD برای مدتی در نیمه بالایی این بازه تحکیم گردد. افت قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 50 نشان دهنده این واقعیت است که ممکن است قیمت در محدوده 5 تا 6 دلار قرار بگیرد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

246581