مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار:

کشت زیره سبز برای دومین سال در شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از کشت زیره سبز برای دومین سال در شهرستان بهار خبر داد و گفت: در کشت آبی زیره ۸۰۰ کیلوگرم تا یک تن برداشت می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در گفتگو با پرسون اظهار کرد: با هدف توسعه کشت گیاهان کم آب بر برای اولین بار در روستای دستجرد از توابع این شهرستان سطحی معادل 13 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت زیره اختصاص یافت.


وی افزود: با توجه به تحمل زیاد محصول زیره سبز به خشکی معمولا این محصول به روش دیم کشت می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه تکثیر زیره سبز از طریق بذر صورت می‌گیرد گفت: در روش کشت آبی این محصول، بعد از کاشت باید زمین را بلافاصله بصورت ملایم آبیاری کرد.


اکبری با اشاره به اینکه برای کشت در هر هکتار به 15 تا 20 کیلوگرم بذر نیاز است بیان کرد: تاریخ کشت زیره سبز به شرایط اقلیمی محل رویش بستگی دارد، به طوری که در مناطق معتدل و گرمسیری به عنوان محصول پائیزه و در مناطق سردسیری به صورت یک محصول بهاره کشت می‌شود.


وی به فصل کشت این محصول هم اشاره کرد و گفت: زیره سبز در اسفند ماه کشت و در تیر ماه نیز برداشت می‌شود که پیش بینی می‌شود در هر هکتار دیم 250 - 300 کیلوگرم و در کشت آبی 800 کیلوگرم تا یک تن محصول برداشت شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزایش رونق تولید و درآمدزایی برای روستائیان را از مزایای کشت گیاهان داوریی دانست.

246089

مطالب مرتبط